پذیرش دانشجو در ۱۳ مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی اردبیل
کد خبر: 3834654
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

پذیرش دانشجو در ۱۳ مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی اردبیل

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان اردبیل گفت: ۱۳ مرکز آموزش علمی ـ کاربردی موجود در اردبیل، گرمی و پارس‌آباد با ۱۱۲ کد رشته برای مهر ۹۸ آماده پذیرش داوطلبان هستند.

پذیرش دانشجو در ۱۳ مرکز آموزش عالی علمی کاربردی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، داریوش لطیفی، رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان اردبیل، امروز، ۲۲ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ مرکز آموزش علمی و کاربردی اردبیل، گرمی و پارس آباد برای مهر ۹۸ با ۱۱۲ کد رشته و با ظرفیت ۷ هزار و چهل نفر آماده پذیرش داوطلبان است که ۴۱ کد رشته کاردانی و ۷۱ کد رشته در مقطع کارشناسی را شامل می‌شود.

وی افزود: پذیرش دانشجو از ۲۷ مرداد ماه سال‌جاری در مقطع کاردانی و از دوم شهریور ماه در مقطع کارشناسی در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل آغاز خواهد شد و این در حالی است که انتخاب رشته و مسیر آموزشی توسط افراد کاملا آگاهانه و هدف‌مند شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی می‌روند و رفته رفته این جریان در جامعه بیش‌تر مرسوم می‌شود و بر این اساس دانشگاه علمی کاربردی نیز هیچ وقت به‌دنبال صرفا آموزش نظری و مدرک محوری نبوده و یک دانشگاه مهارتی است.

لطیفی در خصوص رشته‌های جدید دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل عنوان کرد: رشته‌های موجود در دانشگاه علمی کاربردی کاملا جامعه‌محور است و با توجه به نیاز‌های موجود در جامعه، رشته‌های تحصیلی ایجاد و جذب دانشجو انجام می‌شود و از مهرماه سال جاری ۱۱ رشته جدید در گروه‌های کشاورزی، صنعت، تربیت بدنی و... جذب داوطلب خواهد کرد.

وی گفت: مرکز جدیدی تحت عنوان مرکز آموزش فرماندهی نیروی انتظامی استان اردبیل ایجاد شده است و این مرکز در چند رشته از جمله کاردانی حرفه‌ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی حرفه‌ای پیشگیری انتظامی و کاردانی مربی‌گری تربیت بدنی و پایه تیراندازی، جذب دانشجو دارد که اولویت این مرکز جذب دانشجو از پرسنل نیروی انتظامی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل ادامه داد: از بین ۶۰ هزار دانشجوی استان، حدود ۱۰ درصد آن در دانشگاه علمی کاربردی جذب می‌شوند و این در حالیست که انتظار ما از دولت و مسئولان، حمایت بیشتر بخصوص در بحث تخفیف شهریه برای دانشجویان است.

در ادامه اکبر غاربی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان نیز ضمن بیان فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه، اظهار کرد: این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌های دولتی در کلیه فعالیت‌های فرهنگی، رفاهی و دانشجویی حضور فعال دارد و دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، جشنواره‌های قرآنی، راهیان نور و سایر مراسمات حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: اخیرا ۳ نفر از دانشجویان دانشگاه در رشته کشتی فرنگی که در استان لرستان برگزار شد، موفق شدند ۲ مدال طلا و یک مدال برنز کسب کنند که برای این دانشگاه افتخارآمیز است.

غاربی افزود: برگزاری ششمین دوره جشنواره حرکت و حضور در سومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی به میزبانی استان آذربایجان شرقی و برگزاری جشنواره قرآنی نیز از برنامه‌های پیشروی این معاونت می‌باشد.
انتهای پیام

captcha