امیدآفرینی و توسعه‌محوری؛ رسالت خبرنگاران طراز جمهوری اسلامی
کد خبر: 3834803
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

امیدآفرینی و توسعه‌محوری؛ رسالت خبرنگاران طراز جمهوری اسلامی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، داشتن رسانه‌هایی در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی را انتظار معقولی از جامعه خبری دانست و افزود: رسانه‌ها باید از انعکاس خبرهای توسعه‌ستیز و امیدستیز پرهیز کرده و رسالت امیدآفرینی و توسعه‌محوری خود را عملی کنند.

رسالت خبرنگاران؛ انعکاس اخبار امیدآفرین و توسعه محور در جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، حجتالاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شب گذشته، 22 مرداد در جشن بزرگ روز خبرنگار استان سمنان، توجه به سلامت افکار عمومی را از دیگر انتظارات خود از جامعه خبری دانست و افزود: انتظار اینکه رسانه‌ها در شأن و طراز جمهوری اسلامی باشند و فعالیت کنند انتظار گزاف و زیادی نیست.

وی در خصوص اجرای طرح ساماندهی خبرنگاران استان سمنان اظهار کرد: اینکه گفته میشود در استان سمنان بین ٥٠٠ تا ٧٥٠ نفر خبرنگار داریم از واقعیت فاصله دارد و باید با اجرای طرح ساماندهی که در استان‌های مختلف کشور نیز مطرح است شمار خبرنگاران واقعی را با واقعیت منطبق کنیم.

فضیلت با اشاره به اینکه با اجرای طرح ساماندهی منابع و امکانات محدود صرف خبرنگاران واقعی میشود یادآور شد: این امر کمک به حرفهای شدن خبرنگاران و هویت بخشی به فعالان خبریاستان سمنان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به مسائل مربوط به وضعیت آگهی در مطبوعات متذکر شد: در این بخش نیز همه باید موظف به رعایت قانون باشند و و ذیحسابان دستگاه‌های مختلف مواردی را که با قانون منطبق نیست و خارج از این شرایط است را تأیید نکنند.

یادآور می‌شود، جشن بزرگ خبرنگاران استان سمنان با حضور استاندار سمنان، معاونان، مسئولان و مدیران کل استان و جمع کثیری از خبرنگاران و فعالان خبری شهرستان‌های مختلف این استان برگزار و در آن از تلاش خبرنگاران این استان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha