۷۰ بانوی مبلغ یزدی در دوره آموزشی غدیر شرکت کردند
کد خبر: 3834966
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

۷۰ بانوی مبلغ یزدی در دوره آموزشی غدیر شرکت کردند

گروه معارف ــ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از شرکت ۷۰ بانوی مبلغ در دوره آموزش روایتگری و پاسخ به شبهات غدیر خبر داد.

70 بانوی مبلغ یزدی در دوره آموزشی غدیر شرکت کردندمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری اولین دوره تربیت مبلغ غدیر اظهار کرد: در این دوره که به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد، 70 بانوی طلبه شرکت کردند.

حسن‌پور افزود: غدیر یک واقعه‌ای است که سبب وحدت شیعه و سنی می‌شود چون این واقعه در 80 منبع اهل سنت درج شده و کودکان و نوجوانان ما حق دارند با زبان امروز با واقعه غدیر آشنا شوند.

وی بیان کرد: غدیر دارای پایه‌های مختلف معنوی و اخلاقی است که در حین روایتگری غدیر می‌توانیم نکات اخلاقی، معنوی و احکام دین را به مردم آموزش دهیم.

حسن‌پور برگزاری دوره آموزش روایتگری غدیر را با دو محوریت پاسخگویی به شبهات غدیر و روایتگری واقعه غدیر معرفی کرد و افزود: در محور اول پاسخگویی به شبهات غدیر توسط حجت‌الاسلام و المسلمین میرزابابایی شامل اهمیت و ضرورت غدیر، بررسی شبهات اسناد غدیر، بررسی شبهات واقعه غدیر و ارائه فعالیت‌های پژوهشی در زمینه شبهه شناسی غدیر آموزش داده شد.

وی محور دوم این دوره آموزشی را شامل روایتگری غدیر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانپور امام جمعه نیر بیان کرد و گفت: واقعه غدیر در این دوره آموزشی همراه با گره زدن به احکام حج، اهمیت ولایت و امامت و اهمیت اطاعت محض از حجت خدا و نکات اخلاقی آن ارائه داده شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: اسامی طلاب شرکت کننده به سازمان تبلیغات اسلامی داده شد تا در طول دهه ولایت به مجالس مختلف بانوان اعم از دانش آموزی، مساجد، تکایا و شهرستان‌ها اعزام شوند.

انتهای پیام

captcha