امور مددکاری کمیته امداد یزد به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود
کد خبر: 3835001
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

امور مددکاری کمیته امداد یزد به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: گام نخست واگذاری امور مددکاری کمیته امداد به مراکز نیکوکاری تا پایان شهریورماه سال جاری در این استان اجرا می‌شود.

امور مددکاری کمیته امداد یزد به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به موضوع برون‌سپاری خدمات مددکاری این نهاد طبق برنامه ششم توسعه اظهار کرد: گام نخست طرح برون‌سپاری امور مددکاری کمیته امداد تا پایان شهریورماه سال جاری در استان یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: برون‌سپاری ۳۰ درصد از پرونده‌های حمایتی مددجویان سالمند تحت حمایت از طریق مراکز نیکوکاری منتخب فعال استان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: طبق شاخص‌های تعریف‌ شده، سالمندان خانوارهای تک‌نفره فاقد بستگان مؤثر، دارای بیماری صعب‌العلاج و سالمندان بیمار زمین‌گیر در اولویت این طرح قرار دارند.

وی افزود: اطلاعات پرونده‌های قابل برون‌سپاری تا زمان انتقال به مراکز نیکوکاری به‌روزرسانی شده و آموزش‌های لازم به مددکاران مراکز نیکوکاری ارائه می‌شود و خانواده‌های تحت حمایت برای همراهی و همکاری با مددکاران مراکز توجیه می‌شوند.

علیزاده با اشاره به نقش مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح گفت: دریافت و دسته‌بندی پرونده‌های مددجویی در قالب سیستم نرم‌افزاری، برنامه‌ریزی برای بازدید و سرکشی از منزل مددجویان، تکمیل اطلاعات هویتی و اخذ مدارک موردنیاز، پیگیری برای نگهداری و مراقبت ویژه از سالمندان ازکارافتاده و بیماران زمین‌گیر از طریق ترغیب و هدایت فرزندان و بستگان دارای تمکن مالی و پیگیری برای تأمین هزینه‌های درمانی بیماران فاقد توانایی و صعب‌العلاج از طریق بستگان، حامیان، خیران و بیمه‌ها ازجمله وظایف مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: پیگیری و رسیدگی به ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت سالمندان، همکاری در توزیع بسته‌های حمایتی تأمین‌ شده و تلاش برای ارتقای سطح امید به زندگی و نشاط در بین سالمندان از دیگر وظایف مراکز نیکوکاری در این خصوص است.

انتهای پیام

captcha