اجرای طرح «ضیافت علوی» در البرز
کد خبر: 3835157
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

اجرای طرح «ضیافت علوی» در البرز

گروه اجتماعی- دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان البرز به اجرای طرح «ضیافت علوی» در دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: این طرح هر سال با هدف کمک به محرومان و نیازمندان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح «ضیافت علوی» در البرز

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: عناوین روزهای دهه امامت و ولایت از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر به ما ابلاغ شده است که مواردی را که قابلیت اجرایی در استان و شهرستان‌های تابعه دارند را به ادارات و نهادها و ارگان‌ها و هیات‌های مذهبی اعلام کرده‌ایم و جلساتی با حضور اعضای بنیاد غدیر استان و شهرستان‌ها برگزار شده است و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.
وی به مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این دهه اشاره کرد و افزود: پیگیری برگزاری همایش میثاق با ولایت یا اجتماع غدیریون همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی و تبیین ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، راه‌اندازی دسته‌های شادی توسط هیات‌های مذهبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی همراه با برنامه‌های متنوع همچون اجرای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان توسط روحانیون، ویزیت رایگان مردم توسط پزشکان، مشاوره و پاسخ‌گویی به شبهات در هر شهرستان، برگزاری مسابقات هنری از جمله شعر، خطاطی و خوش‌نویسی و ... با موضوع غدیر و امیرالمومنین به همت شاعران آئینی و خطاطان برتر استان از جمله این برنامه‌ها است.
این مسئول به برپایی شبی با قرآن با محوریت« آیات الولایه» توسط دارالقرآن و اداره کل اوقاف و امور خیریه و مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد با سعادت حضرت امام هادی(ع) و قرائت زیارت امین الله در شب عید غدیر در تمامی مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد و افزود: سرکشی از جانباران و خانواده‌های شهدای سادات و بیماران بستری در بیمارستان‌ها توسط جمعی از خادمان امیرالمومنین از دیگر برنامه‌های اجرایی در این دهه است.
سعیدی، دستگیری از خانواده‌های نیازمند و مستمد را از فعالیت‌های ویژه این دهه نامید و گفت: هماهنگی با موسسات خیریه، به جهت اینکه شب و روز عید غدیر خدماتشان را با نام حضرت علی(ع) انجام دهند و اطعام و افطار را در روز عید غدیر به دست نیازمندان برسانند نیز در ردیف فعالیت‌های این بنیاد قرار دارد.
دبیر اجرایی بنیاد غدیر البرز در ادامه به اجرای طرح «ضیافت علوی» در این دهه اشاره و اظهار کرد: هدف از این طرح اطعام مستمندان است که اجراکنندگان آن عموم مردم هستند. مستمندان در جامعه بسیار هستند و شاید خانواده‌ها توان خدمت به همه این مستمندان را ندارند اما چه خوب است که این فرهنگ در بین مردم جا بیفتد که هر خانواده در روز عید غدیر یک وعده غذا به نام «نذر غدیر» از منزلش بیرون دهد تا هم فرهنگ و سیره اطعام در عید غدیر عملی شود و هم در این روز هم‌ وطنی گرسنه نماند.
وی ادامه داد: خطبه‌خوانی و شبیه‌سازی واقعه غدیر توسط هیئت‌های مذهبی، آگاهی بخشی به کارمندان ادارات و نهادها از طریق گسترش نهضت نهج‌البلاغه خوانی با هدف اینکه هم به صورت فردی و جمعی نهج‌البلاغه‌خوانی را آغاز کنند و با احکام و برنامه‌ها و گفتمان حضرت علی(ع) که در این کتاب شریف بیان شده است آشنا شوند یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این دهه باید در ادارات آغاز و ادامه یابد.
وی بیان کرد: تلاش و سعی بنیاد غدیر، این است که عموم مردم از هر قشر و صنفی در هر شهر، روستا و محله‌ای برای برپای جشن‌های با شکوه غدیر فعالیت کنند و به صورت خودجوش هر کس هر کاری از دستش برمی‌آید انجام دهد پخش شیرینی و شربت، نصب پرچم بر سر درب منازل و یا برگزاری جلسه نهج‌البلاغه خوانی در منازل و ... کارهایی است که می‌تواند غدیر را از مهجوریت خارج کند.
این مسئول گفت: همچنین اعزام مبلغان و مروجان فرهنگ غدیر برای تبیین فرهنگ علوی و پاسخ به شبهات مردم به خصوص جوانان در مجالس و برنامه‌هایی که در این دهه به نام حضرت امیرالمومنین برپا می‌شود از جمله برنامه‌هایی است که نه تنها توسط بنیاد غدیر بلکه باید به صورت عمومی توسط محبان و ارادتمندان حضرت مولا اجرا شود تا فرهنگ غدیر فراگیر شود.
سعیدی در پایان با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در طول سال، بیان کرد: تربیت مربی غدیر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی غدیر شناسی در سطح استان، برپایی مسابقات کتاب خوانی و ... از جمله فعالیت‌های این بنیاد است که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تیمی از بنیاد در این مراکز آموزشی حضور می‌یابند و جدی‌تر به کار خود ادامه می‌دهند.
انتهای پیام

 

captcha