امام‌زادگان قاسم و ابراهیم(ع) هویت فرهنگی شهرستان آستارا هستند
کد خبر: 3835169
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

امام‌زادگان قاسم و ابراهیم(ع) هویت فرهنگی شهرستان آستارا هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف گیلان گفت: امامزادگان قاسم و ابراهیم(ع) هویت فرهنگی شهرستان آستارا هستند که در سال گذشته میزبان زائرانی از کشورهای آسیای میانه بودند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز، 24 مرداد ماه در دیدار با امام جمعه آستارا، اظهار کرد: امامزادگان قاسم و ابراهیم آستارا سند و هویت فرهنگی شهرستان آستارا هستند که همواره در ایام ویژه سال نظیر اربعین میزبان زائران خارجی و داخلی هستند.

وی با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده در امامزادگان ابراهیم و قاسم آستارا افزود: هر چه قدر در امام زاده تلاش شود باز جای کار دارد؛ حضور ۱۲ هزار زائر اربعین از کشورهای آسیای میانه در سال گذشته در آستارا و آستان این امامزادگان فرصت خوبی برای شهر و استان است.

علیزاده گفت: مسئولان شهرستانی اعم از فرماندار و شهردار و شورای شهر باید به اداره اوقاف آستارا و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی امامزادگان آستارا کمک کنند.

مدیرکل اوقاف گیلان از افتتاح هتل آپارتمان امامزادگان ابراهیم و قاسم آشتارا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مکان گردشگری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ضمن ترویج گردشگری مذهبی منبع درآمد خوبی برای امامزادگان آستارا خواهد بود.

در ادامه حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا، امام جمعه آستارا در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان اوقاف در آستارا، گفت: آستان امامزادگان قاسم و ابراهیم آستارا فرصت خوبی برای ترویج گردشگری مذهبی در شهرستان است.

حافظ‌نیا با قدردانی از توجه اداره کل اوقاف گیلان به اوقاف آستارا گفت: اوقاف آستارا نه تنها در پیشبرد امور امامزاده بلکه سرمایه خوبی در مسائل فرهنگی بوده و در امور فرهنگی نعم العون هستند، کارهای فرهنگی شهرستان به کمک اداره اوقاف آستارا انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha