روحانیان هجرت و مستقر محور وحدت و معنویت در روستاها هستند
کد خبر: 3835193
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷

روحانیان هجرت و مستقر محور وحدت و معنویت در روستاها هستند

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به آیه 20 سوره توبه، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِک هُمُ الْفَائِزُونَ»، در این راستا روحانیان مهاجر و مبلغ یک مصداق این آیه هستند؛ زیرا هجرت کرده، در روستاها مستقر شده و محور وحدت و معنویت شده‌اند.

روحانیان هجرت و مستقر محور وحدت و معنویت در روستاها هستند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان، عصرامروز، ۲۴ مرداد در نشست با جمعی از روحانیان مبلغ، به تبیین اهمیت هجرت و تبلیغ روحانیت پرداخت.
وی با اشاره به آیه 20 سوره توبه، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِک هُمُ الْفَائِزُونَ» و تأکید می‌کند آن‌ها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آن‌ها پیروز و رستگارند.
یعقوبی خاطرنشان کرد: روحانیان مهاجر و مبلغ یک مصداق این آیات هستند؛ زیرا هجرت کرده، در روستاها مستقر شده و محور وحدت و معنویت شده‌اند.
وی خطاب به روحانیان مبلغ، افزود: شما در مرئی و منظر مردم و جوانان قرار دارید و سؤالات و شبهات جوانان را پاسخ می‌دهید که این تبلور آیه «نفر» است.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام هم تا هجرت نکرد اسلام روی ریل نیفتاد؛ اما از وقتی رسول اکرم (ص) هجرت کرد اسلام شتاب گرفت و جهانی شد.
یعقوبی عنوان کرد: هجرت ارزش‌ها را گسترش داده و به جان و روح مردم منتقل می‌کند و نگاه‌های مردم را به دین تصحیح و تسریع می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این سنت حسنه که در ایران اسلامی به راه افتاده که روحانیان در قالب آن از امکانات شهری می‌زنند و به روستاها می‌روند نوعی ایثار و ازخودگذشتگی است؛ زیرا این افراد به زحمت می‌افتند تا زمینه‌های هدایت و رشد و بالندگی جوانان را فراهم کنند.
یعقوبی با بیان اینکه هجرت روحانیت کار ارزشمند و عمیقی است، خطاب به روحانیان مبلغ، اضافه کرد: سعی کنید به جوانان بیشتر نزدیک شوید؛ زیرا جوانان مسائلی دارند که نمی‌توانند در بین مردم مطرح کنند اما آن را با شما در میان می‌گذارند.
وی با تأکید بر اینکه روحانیان باید به سؤالات و شبهات جوانان پاسخ دهند، افزود: شک مقدمه یقین است؛ بر این اساس اگر جوانان شک و شبهه‌ای داشتند ایراد ندارد اما اگر در شک بمانند ویرانگر است، در حالی که اگر شک به‌یقین تبدیل شد آن یقین ماندگار است.

انتهای پیام

captcha