پیام غدیر عدالت است
کد خبر: 3835273
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

پیام غدیر عدالت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه ابهر گفت: اگر حقيقت و جوهره غدير در پهناى هستى و گيتى جلوه يابد، ديگر هيچ انسانى روى زمين نخواهد ماند كه با یأس و نااميدى و در نهايت خوارى و ذلت زندگى كند؛ چراکه پیام غدیر عدالت است.

پیام غدیر عدالت استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام‌جمعه ابهر  امروز، 25 مردادماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر اظهار کرد: گروهى از مردم دنيا که نمونه آن در عصر ما دولت‌هاى نيرومند و زورگو یا دولت‌های ثروتمند حامی آنها هستند پيوسته در رقابتى ناسالم تلاش و کوشش مى‌کنند که منابع ثروت را از چنگال يکديگر بربايند و براى رسيدن به مقصود خود گاه جنگ‌هاى خونينى به راه بيندازند که هزاران انسان بى‌گناه در آن به خاک و خون کشيده مى شوند و شهرها و آبادى‌ها را ويران مى‌سازند.

وی از عید غدیر با نام ابرحماسه تاريخ یاد کرد و افزود: واقعه غدیر پديده‌اى است كه اگر به‌درستى همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفيت بسيج‌كنندگى همه آحاد انسان‌هاى روى زمين را در يك جبهه و مكتب و با جهتی واحد، خواهد داشت زيرا تمامى آنچه را كه بشريت ديروز و امروز گمشده خود مى‌داند نظیر امنيت همه‌جانبه و پايدار، پاكى و طهارت فراگير، عدالتى استوار، برادرى و برابرى، كرامت و شرافت انسانى و بالاخره اخلاق و ادب و هر آنچه از خوبى و زيبايى و خير، آرزوى بشريت باشد در لواى آن خواهد يافت.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: غدیر خم یک قضیه نیست، بلکه یک جریان و آن هم یک جریان انقلابی است و ما امروزه برای تمدن‌سازی اسلامی باید از این جریان الگو بگیریم.

وی با بیان این‌که آنچه جاى تأسف دارد كه حق اين ابر حماسه تاريخ يعنى غدير خم را به‌خوبى ادا نكرده‌ايم، افزود: اگر حقيقت و جوهره غدير در پهناى هستى و گيتى جلوه يابد، ديگر هيچ انسانى روى زمين نخواهد ماند كه با یأس و نااميدى و در نهايت خوارى و ذلت و فقر و نابرابرى زندگى كند؛ چراکه پیام غدیر عدالت است‌.

رحیمی به سالروز ورود آزادگان به وطن اشاره کرد و گفت: آزادگان، با ايمان راسخ خود در برابر همه فشارهاى جسمى و روحى دشمنان ايستادند و روابط اجتماعى جامعه كوچك اردوگاهى خود را بر پايه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شكنجه‏‌هاى مزدوران بعث هراسى به خود راه ندادند.

وی در ادامه به فرارسیدن روز مساجد اشاره کرده و گفت: چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی و بعد از چهار دهه تلاش و مجاهدت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی، فکر و کلام رسا و راسخ امام راحل به گوش می‌رسد که فرمودند: مسجد محلی است که از آن باید امور اداره شود این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد و مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: در تمام این سال‌ها فعالیت‌های شایان توجهی در بسیاری از نهادها و سازمان‌ها متولی در حوزه مسجد صورت گرفته است اما دانش تخصصی مدیریت مسجد و تدوین نظریات و تجربیات مرتبط با آن، در این دوره امری مغفول و فراموش شده بود.
انتهای پیام

captcha