صدور پروانه تأسیس ۸ شهرک صنعتی غیردولتی در اردبیل
کد خبر: 3835353
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

صدور پروانه تأسیس ۸ شهرک صنعتی غیردولتی در اردبیل

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در سالی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری مزین به شعار «رونق تولید» نامگذاری شده است، تلاش مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رفع موانع تولید و برطرف کردن مشکلات واحد‌های صنعتی است و در این راستا، پروانه تأسیس ۸ شهرک صنعتی غیردولتی در حال بررسی و صدور مجوز هستند.

صدور پروانه تاسیس ۸ شهرک صنعتی غیر دولتی در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، امروز ۲۶ مردادماه، همزمان با هفته صنایع کوچک در جمع ‌خبرنگاران، اظهار کرد: ۳۵۵ مورد طرح صنعتی مستقر در شهرک و واحد‌های صنعتی توسط اکیپ ۸ گانه این شرکت شناسایی شده است که از این تعداد بالغ بر ۶۰ درصد پروژه‌ها فعال است.

وی ادامه داد: ۳۷ درصد پروژه‌ها توقف فیزیکی دارد که بالغ بر ۱۵۰ مورد می‌باشد و از این تعداد ۱۹ مورد در تملک بانک‌ها است که اکثرا دچار مشکلات حقوقی هستند و فقط ۸ مورد مشکلات اداری دارند که مربوط به مورد زمین است و ۵۹ مورد پروژه‌ها نیز منتظر و نیازمند ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها هستند.

اهلی اظهار کرد: با عنایت و توجه ویژه استاندار اردبیل و تلاشی که مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام داده، درصدد رفع موانع و مشکلات واحد‌ها و پروژه‌های صنعتی هستیم و در این راستا نیز مطالعات گسترده‌ای درباره واحد‌ها و پروژه‌های صنعتی انجام گرفته و همکاری مطلوبی با سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و تفاهم نامه‌ای نیز با مدیران عامل بانک‌ها منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت صنایع کوچک، بیان کرد: ۱۰۷۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۰۲۰ واحد مربوط به صنایع کوچک است که رقمی بالغ بر حدود ۹۵ درصد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۷ واحد جزء صنایع متوسط (۲.۶ درصد) و ۲۴ واحد نیز دارای پروانه بهره برداری صنایع بزرگ هستند و در مجموع ۹۷.۶ درصد واحد‌های صنعتی استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که متولی اصلی آن شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

اهلی افزود: ۵۴۵ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داریم به طوریکه عمده این واحد‌ها در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی فعالیت ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی را یادآور شد و بیان کرد: در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی واگذاری زمین به سرمایه گذاران انجام می‌شود بطوریکه از این تعداد ۸ شهرک دولتی و ۷ ناحیه صنعتی وجود دارد و تنها یک شهرک غیردولتی و خصوصی داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل کل مساحت شهرک و نواحی صنعتی را یک هزار و ۲۰۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: چهار ناحیه صنعتی جدید در هشجین، انگوت، موران و گزاز خلخال در مرحله عملیات اجرایی هستند.

اهلی با اشاره به اینکه برای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین و شروع عملیات اجرایی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه قرار است ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی در کشور راه اندازی شود که سهم استان اردبیل از این تعداد ۱۰ ناحیه صنعتی است.

وی ادامه داد: مکان یابی ۱۰ ناحیه صنعتی روستایی در استان را به اتمام رسانده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از مشکلات موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را بحث کمبود آب عنوان کرد و افزود: مشکل کمبود آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با قول مساعد استاندار و اختصاص سهمیه و تخصیص آب، در شرف حل شدن می‌باشد.
انتهای پیام

captcha