انتصاب مدیرگروه جامعه‌شناسی دین مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی
کد خبر: 3835517
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

انتصاب مدیرگروه جامعه‌شناسی دین مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی

گروه دانشگاه ــ حجت‌الاسلام حمید پارسانیا با حکم رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران به سمت مدیر گروه جامعه‌شناسی دین این مؤسسه منصوب شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران؛ احمد نادری، رئیس این مؤسسه در حکمی حجت‌الاسلام حمید پارسانیا را به مدت دو سال به سمت «مدیر گروه جامعه شناسی دین» این مؤسسه منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:
دانشمند فرزانه حضرت حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا

با عنایت به جایگاه رفیع علمی و ذخایر گران­سنگ دانش و معارف جناب­عالی، که حاصل سال‌­ها پژوهش، تدبر، تفقه و اجتهاد در ابواب مختلف علوم اسلامی و علوم انسانی و اجتماعی بوده و امروز سرچشمه­‌ای جوشان از دانش و بینش اسلامی و اجتماعی و نیز طرحی نوین از هندسه معرفتی در فرهنگ اسلامی­ ایرانی را پیش ­روی پژوهشگران، نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه گشوده است، بدین‌وسیله شما را به مدت دو سال به عنوان مدیر گروه «جامعه‌شناسی دین» مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، منصوب می‌کنم.

نظر به رویکرد‌های جدید و «سند برنامه تحولی» مؤسسه در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی و راهبردی، امید است با حضور جناب­عالی در صدر برنامه­‌ریزی­‌ها و فعالیت­‌های گروه پژوهشی جامعه‌شناسی دین، ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و سرمایه اجتماعی موجود مؤسسه در طول بیش از نیم قرن فعالیت آن در کنار جذب نخبگان و پژوهشگران جوان، اندیشمند و مؤمن از سرتاسر جغرافیای فرهنگ اسلامی، شاهد تحولی ژرف و وسیع در ابعاد فعالیت­‌های این گروه در سطح ملی و بین‌المللی باشیم. توفیقات روزافزون جناب­عالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

یادآور می‌شود، گروه جامعه‌شناسی دین یکی از گروه‌های فعال و باسابقه در مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران است و از دیرباز محملی برای تحقیقات مهم و بنیادین اساتید و پژوهشگران فرهیخته دانشگاهی و حوزوی بوده است.
 
پیش از این، سیدمحمود نجات حسینی، مدیریت این گروه را برعهده داشته است که احمد نادری، مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از زحمات وی تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha