سناتور آمریکایی خواستار توقف کمک‌های سالانه آمریکا به اسرائیل شد
کد خبر: 3835653
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹

سناتور آمریکایی خواستار توقف کمک‌های سالانه آمریکا به اسرائیل شد

گروه بین‌الملل ــ برنی سندرز، سناتور آمریکایی در سخنرانی خود تأکید کرد: کمک‌های سالانه آمریکا به تل آویو باید قطع شود.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ برنی سندرز، سناتور آمریکایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا از حزب دموکرات گفت: پس از آنکه اسرائیل اجازه ورود دو نفر از اعضای کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی را نداد، دیگر نباید توقع دریافت میلیاردها دلار به عنوان کمک سالانه از آمریکا داشته باشد.
وی افزود: این فکر که اعضای کنگره آمریکا اجازه ورود به کشوری که از ما میلیاردها دلار کمک دریافت می‌کند را ندارند، بسیار سخیف است. اگر اسرائیل نمی‌خواهد آنها آنچه را در اسرائیل اتفاق می‌افتد، از نزدیک ببینند، باید کمک‌های سالانه آمریکا را هم نپذیرد.
این سناتور آمریکایی در ادامه با اشاره به تصمیم نتانیاهو مبنی بر منع ورود رشیده طلیب و الهان عمر به سرزمین‌های اشغالی گفت: من شوکه شدم. متاسفانه ما یک رئیس جمهور نژادپرست و متعصب دینی داریم.
وی همچنین درخواست کرد تا از کمک‌های آمریکا به اسرائیل به عنوان اهرم فشار به منظور ایجاد صلح استفاده شود.
وی افزود: همه حرف من این است که ما نیاز به یک سیاست متعادل در خاورمیانه داریم که ضمن حمایت از استقلال و امنیت اسرائیل به مردم فلسطین که در غزه و دیگر مناطق رنج می‌کشند نیز احترام بگذارد.
یادآور می‌شود، پیش‌تر اسرائیل اعلام کرده بود که از ورود «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب»، دو عضو کنگره آمریکا به کرانه باختری به دلیل حمایت آن‌ها از جنبش تحریم اسرائیل جلوگیری خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha