کرمان از نظر تعداد رسانه رتبه نخست کشوری را دارد
کد خبر: 3835677
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
موحد:

کرمان از نظر تعداد رسانه رتبه نخست کشوری را دارد

گروه فرهنگی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۳۸۹ نشریه و پایگاه خبری الکترونیکی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به ۱۰ روزنامه، ۱۰۸ هفته‌نامه، ۴۸ دو هفته‌نامه، ۶۳ ماهنامه، دو فصلنامه و ۱۰۲ پایگاه خبری اشاره کرد و کرمان از نظر تعداد رسانه رتبه نخست کشوری را دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان شامگاه دیروز شنبه، 26 مرداد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره قلم و عدالت گفت: اصحاب رسانه استان کرمان را با صداقت، نجابت و سرعت در اطلاع‌رسانی می‌شناسم.

وی افزود: 389 نشریه و پایگاه خبری الکترونکی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به 10 روزنامه، 108 هفته‌نامه، 48 دو هفته‌نامه، 63 ماهنامه، دو فصلنامه و 102 پایگاه خبری اشاره کرد و کرمان از نظر تعداد رسانه رتبه نخست کشوری را دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین هدف از برگزاری جشنواره قلم و عدالت را تقریب و نزدیک کردن اصحاب رسانه و کارگزاران عرصه عدالت با یکدیگر، ایجاد رقابت سالم و اصولی در حوزه قضایی و حقوقی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم و ایجاد انگیزه برای رسانه‌های حوزه قضایی ذکر کرد.

موحد یادآور شد: تلاش برای بالا بردن سطح علمی اصحاب رسانه، کشف استعدادهای برتر و تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی و حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و آزادی مطبوعات و رسانه‌ها از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قلم و عدالت است.

وی با اشاره به اینکه قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمت‌رسانی اصحاب رسانه در کاهش جرم و دعاوی تأثیرگذار است، افزود: تبیین سیاست‌ها و اهداف قوه قضاییه و دادگستری استان کرمان، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، نقش وکلا و کارشناسان در حوزه عدالت، نقش دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و عدالت الکترونیکی از جمله موضوعات جشنواره قلم و عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری جشنواره قلم و عدالت در رشته‌های خبر، گزارش و مصاحبه خبر داد و بیان کرد: ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه استان کرمان برگزارکنندگان جشنواره قلم و عدالت هستند. 41 رسانه استان کرمان 920 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره قلم و عدالت ارسال کردند و از 59 رسانه و خبرنگار تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

captcha