حضور پنج هزار دانش‌آموز سیستان‌وبلوچستانی در طرح هجرت ۳
کد خبر: 3835724
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

حضور پنج هزار دانش‌آموز سیستان‌وبلوچستانی در طرح هجرت ۳

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: تابستان امسال و در قالب طرح هجرت ۳، بالغ بر پنج هزار دانش‌آموز استان اعم از دختر و پسر، بیش از ۲۴۳ مدرسه را رنگ‌آمیزی، بهینه‌سازی، مرمت و زیباسازی می‌کنند.

علی‌اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: تابستان امسال و در قالب طرح هجرت 3، بالغ بر پنج هزار دانش‌آموز استان اعم از دختر و پسر، بیش از 243 مدرسه را رنگ‌آمیزی، بهینه‌سازی، مرمت و زیباسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار آن، از مسائل فرهنگی، اعتقادی و مذهبی نیز غافل نیستیم و در این راستا، از ظرفیت علما و روحانیان اهل تشیع و تسنن نیز بهره‌گیری می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان اظهار کرد: طرح هجرت 3 دانش‌آموزی بهترین فرصت برای ساماندهی فعالیت‌های جسمی نوجوانان است که اجرای آن منجر به مسئولیت‌پذیری افراد و همچنین آمادگی در برقراری ارتباطات اجتماعی و فراگرفتن مهارت‌های زندگی می‌شود.

جعفری بیان کرد: این طرح در حقیقت اوقات فراغت تابستانه و عید نوروز دانش‌آموزان داوطلب را غنی‌سازی می‌کند، به این صورت که دانش‌آموزانی که تمایل و تخصص دارند، برای انجام کارهای عمرانی و محرومیت‌زدایی به روستاها اعزام می‌شوند و بخشی نیز در مدارس فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت، آشناسازی دانش‌آموزان با مشاغل و مهارت‌های زندگی، ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در افراد، ایجاد فضای مناسب برای تشکیل و یادگیری فعالیت‌های گروهی و خدمت به مردم محروم از جمله اهداف طرح هجرت 3 است.

انتهای پیام

captcha