برگزاری سوگواره «احلی من‌ العسل» در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 3835746
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

برگزاری سوگواره «احلی من‌ العسل» در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

گروه معارف ــ رئیس قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری هفتمین سوگواره «احلی من‌العسل» در ۱۲ منطقه این استان خبر داد.

برگزاری سوگواره «احلی من‌العسل» در کهگیلویه و بویراحمد

لطف‌الله تقی‌پور، رئیس قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: همایش نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره احلی من العسل در 12 منطقه استان 16 شهریورماه همزمان با هفتم محرم برگزار خواهد شد.

وی سخنرانی، مداحی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت(ع)، مرثیه‌سرایی و عزاداری را از برنامه‌های این مراسم برشمرد و اضافه کرد: این اجتماع بزرگ با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‎پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برپا می‌شود.

رئیس قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

تقی‌پور تصریح کرد: این ویژه‌برنامه با همکاری بسیج دانش‌آموزی، هیئت رزمندگان، مؤسسه ترنم وحی، اوقاف و امور خیریه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha