صبر و تحمل آزادگان و ایثارگران برای نسل جوان بازگو شود
کد خبر: 3835759
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

صبر و تحمل آزادگان و ایثارگران برای نسل جوان بازگو شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: صبر و تحمل آزادگان و ایثارگران باید برای نسل جوان بازگو شود و همه آزادگان باید همت کنند تا میراث ارزشمند این پیروزی بزرگ ثبت و ضبط شود.

صبر و تحمل آزادگان و ایثارگران برای نسل جوان بازگو شودبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد امروز، 26 مردادماه در همایش سراسری آزادگان استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزاده اظهار کرد: آزادگان در زندان‌های رژیم بعث عراق با صبر و استقامت خود، زندانبانان خود را مقهور قدرت ایمان و صبوری خود کردند.

ابراهیمی بیان کرد: صبر و تحمل آزادگان و ایثارگران باید برای نسل جوان بازگو شود و همه آزادگان باید همت کنند تا میراث ارزشمند این پیروزی بزرگ ثبت و ضبط شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های علمی آزادگان استان اظهار کرد: محرومیت هیچ‌گاه نتوانست جلوی موفقیت آنان را بگیرد و برعکس با حداقل امکانات توانستند آثار ماندگاری را از خود به جای گذارند و سطح تحصیلات خود را ارتقا دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: در حال حاضر 475 نفر از آزادگان دارای مدرک دانشگاهی هستند، همچنین از بین 397 نخبه استان 58 نفر از آزادگان و خانواده‌های آنان هستند و میانگین قبولی در دانشگاه نیز میان آزادگان و ایثارگران استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است.

ابراهیمی با اشاره به برتری بنیاد شهید استان یزد میان ادارات کل کشور گفت: تکریم ارباب رجوع، حضور در شهرستان‌ها و بررسی مشکلات آزادگان و ایثارگران در شهرستان‌ها، تشکیل کمیته اشتغال و ایثارگری و تشکیل شورای معاونان برای حل مشکلات جامعه ایثارگری از جمله فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد است.

محمدرضا میرشمسی، قائم مقام جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات مختلف ایثارگران در سطح کشور گفت: همه مسئولان باید در راستای حل مسائل ایثارگران کشور تلاش کنند.

میرشمسی افزود: آزادگان و سایر ایثارگران نباید برابر مشکلات متوقف شوند و با بهره‌گیری از روحیه صبر و مقاومت دوران اسارت بر آنها فائق شوند.

این آزاده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: استکبار جهانی در تلاش است تا با دستاویز قرار دادن مشکلات کشور، وحدت مردم و مسئولان را خدشه‌دار کند و ایثارگران باید ستون استوار این وحدت باشند.

انتهای پیام

captcha