برگزاری جشن غدیر در بقاع متبرکه سمنان
کد خبر: 3835778
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

برگزاری جشن غدیر در بقاع متبرکه سمنان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برنامه‌ریزی این اداره برای برگزاری جشن غدیر در ۳۳ امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: در طول دهه امامت و ولایت که به جشن بزرگ غدیر ختم می‌شود برنامه‌های متعدد و متنوعی ‌پیش‌بینی ‌شده است.

برگزاری جشن غدیر در 33 بقعه متبرکه شاخص در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله عرفانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان امروز، 27 مردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  مستبصرین و افرادی که نگاه‌شان به نور اهل‌بیت(ع) روشن شده و تغییر مذهب داده‌اند با حضور در بقاع متبرکه ضمن اینکه به بازخوانی تجربه خود می‌پردازند و درباره اهل‌بیت(ع) و غدیر نیز به سخنانی بیان‌ می‌کنند، افزود: در این ایام سخنرانی‌های متعددی برای مبلغان و مربیان سبک زندگی اسلامی نیز در بقاع متبرکه استان پیش‌بینی شده است.

عرفانی ادامه داد: مراسم تجلیل از شماری از مستبصرین و آنها که به مذهب تشیع گرویدند در استان  برگزار و جشن عید در شب و روز عید غدیر در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ سازمان اوقاف چند سالی است که با برنامه‌های مدون‌تری با حضور مبلغان و روحانیان و کارشناسان به تبیین خطبه روز غدیر و بیان زوایای پیدا و پنهان این خطبه می‌پردازند و در این راستا اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان امسال به صورت ویژه‌تری برای تبیین خطبه غدیر رسول‌الله(ص) و بیان مبانی و مفاهیم این خطبه تاریخی در شهرستان‌های مختلف استان برنامه‌ریزی کرده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان از توزیع کتابچه غدیر در استان خبر داد و بیان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان برای ارتقا‌ شناخت دوستداران اهل‌بیت(ع) از غدیر، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع غدیر است.

معاون اوقاف و امور خیریه استان با بیان ‌اینکه جایگاه غدیر در ایران شناخته شده است، متذکر شد: برگزاری این برنامه‌ها به افزایش شناخت مردم و ارادتمندان از خاندان نبوت کمک می‌کند زیرا غدیر یکی از مهمترین وقایع تاریخ اسلام است که تبیین بیشتر آن می‌تواند مخاطبان را بیش از پیش با حقانیت اهل‌بیت (ع) آشنا کند.

عرفانی از برنامه‌ریزی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برای برگزاری جشن غدیر در 33 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: در طول دهه امامت و ولایت که به جشن بزرگ غدیر ختم می‌شود برنامه‌های متعدد و متنوعی در استان پیش‌بینی ‌ ‌شده که این برنامه‌ها در روزهای منتهی به غدیر و به‌ویژه روز عید افزایش بیشتری می‌یابند.

وی متذکر شد: برنامه‌های غدیر محدود به مناطق شهری نیست و بخشی از این 33 امامزاده و بقاع متبرکه استان در مناطق روستایی و یا مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان هستند و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان در پایان اظهار کرد: گلباران، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، سخنرانی مستبصرین و شیعه‌شدگان، اعزام مبلغان، تبیین خطبه غدیریه، همایش بانوان ولایی، برپایی خیمه‌های معرفت، مسابقات کتابخوانی و فرهنگی، آذین‌بندی بقاع متبرکه، برپایی مداحی و جشن‌های مختلف و..از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

انتهای پیام

captcha