سبزوار دارای ضریب امنیت بالایی است
کد خبر: 3835847
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

سبزوار دارای ضریب امنیت بالایی است

گروه شهرستان‌ها- ــ فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه وحدت و همدلی مردم سبزوار ستودنی است، گفت: شهرستان سبزوار دارای ضریب امنیت بالایی است اما احساس امنیت توسط مردم کم است و این هنر رسانه‌هاست که برای افزایش این احساس به پلیس کمک کند.

وحدت و همدلی مردم سبزوار ستودنی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین بیات مختاری، فرمانده انتظامی سبزوار در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که در 27 مردادماه اظهار کرد: اتحاد و همدلی مردم این شهرستان مثال‌زدنی و ستودنی است. بسیاری از مناطق شهرستان سبزوار به نام‌های مختلفی نامگذاری شده است و در زمان بروز مشکلات همه با هم به کمک فرد آسیب‌دیده و یا دارای مشکل می‌شتابند که این اتحاد و همدلی از بروز بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به بالا بودن ضریب امنیتی در سبزوار و کمبود احساس امنیت توسط مردم، افزود: پلیس به تنهایی نمی‌تواند برخی از ماموریت‌ها را بدون استفاده از کمک مردم و سایر سازمان‌ها انجام دهد و دست تمنا و نیاز به سوی هنرمندان و اصحاب رسانه دراز می‌کنیم تا از ابزار هنر برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه استفاده شود.

وی ادامه داد: در بحث امنیت اقتصادی و ارائه آموزش‌های لازم به مردم کم کاری صورت می‌گیرد، گاهی شاهد هستیم به آمار کشفیات بسنده شده و در موضوع پیشگیری راهکار و آموزش جلوگیری از کلاه‌برداری و حفظ اموال مردمی داده نشده است.

استفاده از زبان قلم برای بیان واقعیات

فرمانده انتظامی سبزوار با اشاره به اشاعه شایعات توسط برخی از نقاط شهری و بالا بودن سرعت انتقال شایعه در این مکان‌ها، گفت: رسانه‌ها با زبان طنز و قلم توانایی که دارند به خوبی می‌توانند جلو شایعات را در سریعترین زمان ممکن بگیرند.

وی عنوان کرد: تصادفات درون شهری 45درصد و در فوتی 50درصد کاهش داشتیم. خبرنگاران گاهی به جای نقل یک خبر با استفاده از زبان هنر می‌توانند به خوبی از حوادث بعدی جلوگیری کنند و به خانواده‌ها هشدار دهند که به عنوان نمونه می‌توان به کشته شدن یک کودک دوچرخه سوار در روز گذشته در سبزوار اشاره کرد که با زبان قلم و احساس مادرانه برخی خبرنگان به خوبی این حادثه را می‌توان تحلیل کنند و به کودکان و مادران آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از حوادث بعدی بدهند.

مختاری با اشاره به افزایش 35 درصدی سرقت‌ها افزود: در برخی از سرقت‌ها با دو خط نوشته به خوبی می‌توان از طریق رسانه‌ها برای پیشگیری به مردم هشدار داد.

وی در ادامه اظهار کرد: کشفیات قتل در سبزوار 100درصد است، در بخش پلیس فتا میزان وقوع جرم 21درصد و میزان کشفیات 24درصد افزایش داشته است. همچنین در کشفیات کالای قاچاق نیز از نظر ریالی 128درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی سبزوار با تاکید بر قرار گرفتن استان خراسان رضوی در اولویت تشکیل پلیس امنیت اقتصادی گفت: بعد از تشکیل این بخش در مشهد با توجه به دارا بودن شرایط، سبزوار دومین شهر بعد از مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha