ازدواج دختران کم سن و سال در کشور ممنوع می‌شود
کد خبر: 3835879
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

ازدواج دختران کم سن و سال در کشور ممنوع می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ازدواج دختران کم سن و سال در روستا‌ها رواج بیشتری دارد و ما بنا داریم این نوع ازدواج‌ها را محدود و ممنوع کنیم.

ازدواج دختران کم سن و سال در کشور ممنوع می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، امروز، ۲۷ مردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار کرد: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها در کشور به اجرا درآمده است و ما سعی می‌کنیم علاوه‌بر افزایش سطح اینگونه برنامه‌ها در کشور در این راستا گام‌های مؤثر و بیشتری نیز برداریم.

وی با بیان اینکه ازدواج دختران کم سن و سال در روستا‌ها رواج بیشتری دارد، افزود: در حال حاضر ازدواج دختران کم سن و سال در اغلب روستا‌ها رواج بیشتری یافته است و ما بنا داریم این نوع ازدواج‌ها را محدود و ممنوع کنیم.

ابتکار با اشاره به ورود تکنولوژی به داخل خانواده‌ها گفت: ورود تکنولوژی به داخل خانواده‌ها امری قابل حذف است و توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در جامعه باعث شده تا در دهکده جهانی فاصله‌ها کمتر شود. باید برای مدیریت این امر از راه آموزش و مدارس ورود کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یکی از مهم‌ترین مشکلات دختران روستایی را بیکاری دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات دختران روستایی بیکاری است و این مشکلی قابل لمس است؛ ما برای حل این مشکل تسهیلات مناسبی در اختیار دختران توانمند روستایی قرار می‌دهیم تا در کنار خانواده خود طرح‌هایی را آغاز کنند و علاوه بر ایجاد کار و اشتغال برای خود زمینه اشتغال چندین نفر دیگر را نیز فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید در راستای ممنوعیت ازدواج دختران کم سن و سال اقدامات مؤثری انجام شود، گفت: متأسفانه در اغلب روستا‌های کشور خانواده‌ها دختران ۱۳ ساله خود را به عقد پسران با اختلف سنی بیشتری در می‌آورند که با گذشت زمان این پدیده به فرهنگی غلط تبدیل می‌شود و باید در راستای ممنوعیت ازدواج دختران کم سن و سال اقدامات مؤثری انجام شود.

انتهای پیام

captcha