خیریه‌ها عهده‌دار 93 درصد تصدی‌گری بهزیستی در کشور
کد خبر: 3835940
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱

خیریه‌ها عهده‌دار 93 درصد تصدی‌گری بهزیستی در کشور

گروه اجتماعی- رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از افراد بهزیستی یارانه نمی‌گیرند، اظهار کرد: ۹۳ درصد تصدی‌گری بهزیستی به‌عهده خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است که باید سازمان‌دهی و رصد شوند.

خیریه‌ها عهده‌دار 93 درصد تصدی‌گری بهزیستی در کشوربه گزارش ایکنا از مازندران وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، ظهر امروز 27 مردادماه در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مازندران با تشکر از زحمات چندین ساله سیدسعید آرام مدیرکل تودیع شونده بهزیستی مازندران و همچنین کارکنان بهزیستی مازندران، اظهار کرد: مدیرکل قبلی با وجود بیماری سخت همسرش، فداکارانه مشغول کار در این عرصه سخت شد، و مدیرکل جدید هم تجربه‌های خوبی در بخش مبارزه با اعتیاد و فعالیت‌های خیریه در حوزه شبه‌خانواده و کودکان و ارتباط خوبی با خیران شهر و استان دارند.
وی با بیان اینکه، ۶۶۰ هزار کودک در ۱۵ هزار مهدکودک آموزش می‌بینند، افزود: هدف سازمان بهزیستی این است که معلولان از یک زندگی مستقل، مانند شهروندان دیگر در بستر خانواده تجربه کنند و دچار مشکل نشوند.
قبادی دانا با بیان اینکه در مشکل طلاق باید به دنبال شکل‌گیری ریشه این آسیب اجتماعی باشیم، تصریح کرد: هدف ما این است که در آینده نزدیک مرکز شبه‌خانواده‌ای نداشته باشیم و همه کودکان بدسرپرست در درون خانواده‌های جایگزین قرار گیرند و رشد و نمو و تعلق خانوادگی و اجتماعی شکل گیرد.
20000 تحت پوشش بهزیستی؛ بدون یارانه
وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از افراد بهزیستی به دلیل عدم پیگیری، یارانه نمی‌گیرند، افزود: ۹۳ درصد تصدی‌گری بهزیستی به‌عهده خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است که باید سازمان‌دهی و رصد شوند.
قبادی دانا استقرار دولت الکترونیک را امری مهم دانست و گفت: ۲۶ هزار فرزند زیرپوشش بهزیستی که یارانه دریافت می‌کردند به صورت غیرالکترونیک بود از اردیبهشت الکترونیکی و املاک سازمان بهزیستی سرمایه‌های سازمان بهزیستی است.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی بیشتر از فرزندان بی‌سرپرست است، افزود:
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۲ هزار قرارداد و تفاهم‌نامه در بهزیستی‌های سراسر کشور روی سایت شفافیت قرار گرفته است، بیان کرد: دیده‌بان سامانه‌ای است که هر کسی در هر کجا کشور هر مسئله‌ای که از بهزیستی مشاهده کند، می‌تواند پیگیری و گزارش کند.
ثبت یک‌میلیون و ۴۵۸ هزار نفر معلول در کشور
وی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۴۵۸ هزار نفر دارای معلولیت در کشور ثبت شده است، افزود: سامانه ثبت خسارت سیل شکل گرفته و در مورد سامانه سجاد نیز استان مازندران از بهترین استان‌هایی بوده که در این زمینه عمل کرده است.
قبادی دانا، گفت: در بهزیستی پاکدستی و سلامت، بدون نگاه حزبی و سیاسی است، پرچم بهزیستی سفید است، و هرگونه فعالیت سیاسی در بهزیستی حرام است.
در ابتدا سیدسعید آرام مدیرکل تودیع شونده نیز دلیل استعفای خود را بیماری همسرش عنوان کرد و گفت: امید است تا با انتخاب باقری خانواده بزرگ بهزیستی را در مسیر خوشبختی و شرایط ایده‌آل خدمت برود.
در ادامه جمال باقری نسامی مدیرکل جدید بهزیستی مازندران با بیان اینکه، در سازمان بهزیستی منصب و مسئولیت وجود ندارد و همه اقدامات خدمت است، بیان کرد: سازمان بهزیستی نه اقتصادی و نه سیاسی است با سطح وظیفه‌ای کاملا مشخص باید تلاش منیم وظایف خود را بهتر و با توجه بیشتر انجام دهیم.
به گزارش ایکنا بهزیستی مازندران دارای ۲۵۰ هزار مددجو است که از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر مستمری بگیر و معلولان جسمی و حرکتی هستند.
لازم به ذکر است؛ سعید آرام از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ مدیریت بهزیستی استان مازندارن را بر عهده داشت و جمال باقری مدیر کل جدید بهزیستی مازندران با مدرک پزشک عمومی، عضویت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ریاست بهزیستی شهرستان ساری و عضو سابق شورای شهر ساری را در کارنامه خود دارد.

 

captcha