عمل به نهج‌البلاغه توصیه شهداست
کد خبر: 3835942
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

عمل به نهج‌البلاغه توصیه شهداست

گروه اجتماعی - یادگار دوران دفاع مقدس انسان‌های سعادتمند را انسان‌هایی دانست که زندگی خودشان را با نهج‌البلاغه گره زده باشند و گفت: خواندن و عمل کردن به نهج‌البلاغه یکی از توصیه‌های شهدا بود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ سردار حسین کاجی،‌ یکی از یادگاران دوران هشت‌سال دفاع مقدس امروز، 27 مردادماه در جشن ولایت و ایثار که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) رشت برگزار شد، با اشاره به انس شهدا با قرآن و نهج‌البلاغه، اظهار کرد:‌ خواندن و عمل کردن به نهج‌البلاغه یکی از توصیه‌های شهدا بود.

وی انسان‌های سعادتمند را انسان‌هایی دانست که زندگی خودشان را با نهج‌البلاغه گره زده باشند و افزود:‌ شهیدان چمران و آوینی نمونه‌های بارز فرهنگ ایثار و شهادت هستند که نهج‌البلاغه زندگیشان را زیبا کرد.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان اسلام به تاسی از فرمایشات امیرالمومنین(ع)‌ در نهج‌البلاغه معادلات دشمن را در جبهه‌های حق علیه باطل بر هم ریختند، گفت: نهج‌البلاغه آیین‌نامه انقلاب اسلامی است و اگر امروز در عرصه‌های مختلف با مشکل مواجه هستیم، به دلیل عمل نکردن به آموزه‌های نهج‌البلاغه است.

کاجی جای آموزه‌های نهج‌البلاغه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و تربیتی جامعه را خالی دانست و عنوان کرد:‌ شهید علم‌الهدی بسیار قرآن و نهج‌البلاغه می‌خواند و با وجود سن کم از روحیه ایثار و مقاومت برخوردار بود، زیرا تربیت یافته مکتب امام علی(ع) بود.

وی خواستار راه‌اندازی پویش غدیر برای هدیه دادن نهج‌البلاغه در روز عید غدیر شد و اضافه کرد: باید به کمک نهج‌البلاغه فرهنگ غدیر و مکتب علوی را ترویج کنیم.

یادگار دوران دفاع مقدس آزادگان را در اوج گمنامی دانست و یادآور شد:‌ 171 زن آزاده داریم که جامعه ما هنوز با زندگی این آزادگان آشنایی ندارد. 27 آزاده گیلانی نیز در اوج مظلومیت و غربت در اردوگاه‌های رژیم بعثی به شهادت رسیدند، اما نامی از آنان در سطح شهر دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن، نهج‌البلاغه و یاد حضرت ولی عصر(عج) به آزادگان در طول دوران اسارت روحیه مقاومت و استقامت می‌داد، خاطرنشان کرد: 500 نفر از آزادگان در دوران اسارت حافظ نهج‌البلاغه شدند.

کاجی با اشاره به وجود 42 هزار آزاده و شهادت 750 تن از این دلاورمردان در بند اسارت، تصریح کرد:‌ آزادگان در بدترین شرایط انسانی و فرهنگی پای هویت ایرانی و اسلامی خودشان ایستادند و به باورهایشان رسیدند و تن به خواسته دشمن مبنی بر تضعیف نظام ندادند.

یادگار دوران دفاع مقدس شهدا را حاضر و ناظر بر اعمال بشر دانست و اظهار کرد:‌ علمای بزرگ دین همچون آیت‌الله بهجت(ره) حضور شهدا را درک می‌کردند لذا ما وظیفه داریم با تبعیت از سیره و مرام شهدا در ولایتمداری راه آنان را ادامه دهیم.

انتهای پیام

captcha