مشارکت ۲۳ هزار لرستانی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»
کد خبر: 3836057
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

مشارکت ۲۳ هزار لرستانی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان لرستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: در بخش کتاب مکتوب هشت هزار نفر و در بخش کتابخوانی آنلاین ۱۵ هزار لرستانی در این جشنواره فرهنگی شرکت کردند.

طهماسبی کتابخانه های عمومیبه گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، یک‌شنبه، بیست و هفتم مرداماه، در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در تالار زرین‌کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، گفت: اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی همه ساله به‌صورت استانی برگزار می‌شد که امسال بنا به درخواست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با توجه به میزان مشارکت شرکت‌کنندگان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تصمیم گرفته‌ شد در بروجرد نیز این جشنواره به‌صورت  شهرستانی برگزار شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌کنندگان و برندگان بروجردی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به سال گذشته، بیان کرد: شهروندان بروجردی ثابت کرده‌اند که در همه حوزه‌ها دارای رتبه اول و پیش‌رو هستند.

طهماسبی با بیان این‌که جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، مطالعه و معرفی آثار زندگی ائمه اطهار(ع) برگزار شده است که امسال با افزایش 50 درصدی شرکت‌کنندگان مواجه بود، اظهار کرد: در بخش کتاب مکتوب، هشت هزار شرکت‌کننده و در بخش کتابخوانی آنلاین بیش‌ از 15 هزار شرکت‌کننده در این اتفاق بزرگ فرهنگی در سطح استان لرستان مشارکت کردند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان لرستان با تأکید بر فرهنگ‌سازی مطالعه بین قشر جوان به‌عنوان یک دغدغه از سوی مسئولان، افزود: این دغدغه وجود دارد که جوانان از مطالعه فاصله بگیرند پس لازم است زمینه‌های کافی برای ترغیب نوجوانان و جوانان و دیگر آحاد جامعه به کتاب خواندن فراهم شود.

وی با اشاره به این‌که استفاده از دانش روز و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در فرهنگ‌سازی مطالعه بیشتر مؤثر باشد، اظهار کرد: برای داشتن یک زندگی مطالعه‌محور باید به‌دنبال فرهنگ‌سازی بین افراد به‌ویژه نوجوانان و جوانان باشیم.

طهماسبی تأکید کرد: نباید از تأثیر کتاب در کنار فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز غافل شویم و باید کاری کنیم که تأثیرپذیری مطالعه، کتاب در دست داشتن و کسب اطلاعات از طریق مطالعه کتاب بر دیگر موارد نمایان‌تر شود.

انتهای پیام

captcha