ابهامات بیانیه ادغام اتحادیه‌های قرآنی‌ نیازمند شفاف‌سازی است
کد خبر: 3836107
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

ابهامات بیانیه ادغام اتحادیه‌های قرآنی‌ نیازمند شفاف‌سازی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان همدان گفت: در این بیانیه ابهاماتی وجود دارد که لازم است اصلاح و شفاف‌سازی شود در غیر این صورت شاهد داستانی همچون برجام خواهیم بود.

ابهامات بیانیه ادغام اتحادیه‌های قرآنی نیازمند شفاف‌سازیجواد سعیدی، رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، ضمن قدردانی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور در راستای انتشار بیانیه ادغام اتحادیه‌های قرآن و عترت گفت: این عمل حرکتی بسیار پسندیده بود.

وی با بیان اینکه با انتشار این بیانیه، ادغام مؤسسات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رسمیت پیدا کرد، گفت: این حرکت خوب منجر به رفع و از میان رفتن برخی حرف و حدیث‌های ضد و نقیض، منفعت‌طلبی و سوء‌استفاده‌های شخصی و برخی اختلافات شد.

سعیدی با اشاره به اینکه مدیران و رؤسای اتحادیه‌های سراسر کشور و همچنین رئیس سازمان دارالقرآن کشور همگی بر این ادغام اذعان داشته و پذیرفته‌اند، گفت: در این بیانیه ابهاماتی وجود دارد که لازم است اصلاح و شفاف‌سازی شود در غیر این صورت شاهد داستانی همچون برجام خواهیم بود.

رئیس هئیت مدیره مدغم استان ادامه داد: طبق آنچه در بیانیه ذکر شده است ‌تعیین و تکلیف موارد اختلافی و نظارت بر فعالیت مؤسسات قرآنی استان‌ها و کشور و تغییر در اساسنامه برعهده هیئت فوق خواهد بود، حال آنکه این هیئت فوق به طور دقیق مشخص نشده است چه هیئتی مدنظر است!

وی با اشاره به اینکه اولین هیئت رسیدگی به امور قرآنی مؤسسات در سال 93 شکل گرفته است، گفت: در بیانیه مذکور چند بار از تصویب اصل موضوع ادغام در شورای توسعه فرهنگ قرآنی نام برده شده و آن را مستند به مصوبات جلسات ۲۴ و ۲۵ شورای توسعه فرهنگ قرآنی درسال 82 کرده است حال آنکه در جلسات مذکور اصل موضوع ادغام به تصویب رسیده و لازم‌الاجرا است.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه قرآنی کشور ابراز کرد: هیئت رسیدگی به امور قرآنی مؤسسات باید هیئتی متشکل از سازمان ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه مدغم کشوری باشد تا عینا شاهد اتحاد، وفاق و همدلی مجموعه‌های قرآنی سراسر کشور باشیم.

سعیدی با اشاره به اینکه حدودا 14 ماه به انتخابات جدید اتحادیه مدغم باقی است، ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات و ابهامات موجود در بیانیه عنوان جمله «اتحادیه مدغم می‌تواند طی سه ماه آینده دست به انتخابات پیش از موعود بزند» است، آنچه در این جمله جای سؤال دارد این است که اگر این اتحادیه قانونی است انتخابات زودتر از موعد چه معنایی دارد!

وی ادامه داد: انتخابات قبل از موعد بی‌شک دارای مضراتی خواهد بود که از این بین می‌توان به تحت‌الشعاع قرار‌ دادن تفاهم‌نامه‌هایی که از سوی اتحادیه با دستگاه‌های دیگر بسته شده است، اشاره کرد.

سخنگوی کمیته برنامه‌ریزی و نظارت بر شورای قرآنی استان همدان ابراز کرد: این انتخابات زودهنگام این مهم را تداعی می‌کند که شاید افراد در حقیقت به دنبال ادغام نبوده و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

سعیدی در پایان اظهار کرد: با توجه به جو حاکم بر جامعه و شیطنت‌های بی‌وقفه دشمنان و معاندان اسلام و قرآن و انقلاب در داخل و خارج کشور در این برهه حساس از زمان از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور و تمام مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی انتظار می‌رود دست به دست یکدیگر داده و خالصانه در مسیر خدمتگزاری به ساحت نورانی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشند.
انتهای پیام

captcha