تفاوت تفکر منجر به تفرقه شیعه و سنی نشود
کد خبر: 3836255
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

تفاوت تفکر منجر به تفرقه شیعه و سنی نشود

گروه معارف ــ مدرس حوزه علمیه بیجار با بیان اینکه برخی از تفاوت‌ها در تفکرات نباید بهانه‌ای برای تفرقه در بین مسلمانان باشد، افزود: به دشمنان این اجازه را ندهیم که مانع اتحاد و همدلی مسلمانان شوند.

تفکرات پوچ منجر به تفرقه مسلمانان شیعه و سنی نشود/غدیرخم؛ روز مایوس شدن ابلیس

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین پناهی، مدرس حوزه علمیه بیجار‌، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: برادران اهل سنت همگی متحد به این قول هستند که عابدترین، زاهدترین، عالم‌ترین و شجاع‌ترین مردم در هر عصر و زمان امامی است که شیعیان او را قبول داشته و از وی پیروی کردند.

وی ادامه داد: یکی از علمای بزرگ اهل سنت که در زمان امام حسن عسکری(ع) می‌زیستند، می‌فرماید که علم در ۱۱ نفر از علی‌بن‌ابیطالب تا امام حسن عسکری(ع) جمع شده که بیانگر پذیرش مقام علمی و روحانی حضرات معصمومین بوده و در دل اهالی سنت، محبت اهل بیت وجود دارد.

پناهی افزود: از جمله وظایف اصلی شیعیان حفظ محبت اهل بیت در قلوب برادران اهل سنت است و برخی از تفاوت‌ها در برخی از تفکرات برادران اهل سنت نباید بهانه‌ای برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان شیعه و سنی باشد و نباید به دشمنان این اجازه را بدهیم که مانع از اتحاد و همدلی مسلمانان شوند.

وی بیان کرد: تمامی انبیا و اولیا از آدم تا خاتم به روز غدیر افتخار می‌کنند و همه پیامبران با این روز پیش از وقوع آن آشنایی داشتند و منتظر این انتصاب بودند و قرآن در رابطه با این روز می‌فرماید که عید غدیر را بشناسید و در راستای آن حرکت کنید، عید غدیر همانگونه که در تفسیر آیه ۳ سوره مائده آمده است که امروز كسانى كه كافر شده‏‌اند، از كارشكنى در دين شما نوميد گرديده‏‌اند، پس از ايشان مترسيد و از من بترسيد، امروز دين شما را برايتان كامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانيدم و اسلام را براى شما به‌عنوان آيينى برگزيدم، پس این روز روز مأیوس شدن کافران است.

مدرس حوزه علمیه بیجار بیان کرد: امام محمد باقر(ع) فرمودند که ابليس چهار روز از سر ضعف و عجز ناله سرداد، روزی كه مورد لعن قرار گرفت، روزی كه به زمين فرستاده شد، روزی كه پيامبر اكرم(ص) به نبوت مبعوث شد و روز عيد غديرخم، پس روز عید غدیر خم روز مأیوسی ابلیس است.

وی بیان کرد: روز غدیر روز اکمال دین بوده و روز هدایت عظمای الهی محسوب می‌شود، همان روزی که خداوند بزرگترین هدایت خود را به بشر عنایت فرموده و انسان امکان دارد بعد از عصر پیامبر(ع) دچار گمراهی شود، ولی از این روز که ولی برگزیده خداوند معرفی شد، موجب گردید که بشر از هدایت خداوند بی نصیب نماند.

پناهی با اشاره به اعمال این روز اظهار کرد: روزه گرفتن، افطارى دادن، عقد اخوت، پوشیدن لباس پاکیزه و نو، تبریک و تهنیت، برگزاری جشن، تبسم، حمد کردن، دید و بازدید و به‌جای آوردن صله‌رحم، زیارت امیرمؤمنان على(ع)، صدقه دادن، صلوات فرستادن، طعام دادن، غسل کردن، اقامه نماز روز عید غدیر از اعمال مستحب روز عید غدیرخم است.
انتهای پیام

captcha