لزوم توجه به برپایی نماز جماعت در ادارات آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3836321
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

لزوم توجه به برپایی نماز جماعت در ادارات آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در آیات و روایات به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به‌ویژه نماز جماعت بسیار تأکید شده و همواره نیز این موضوع مورد توجه بوده است که کار نباید مانعی برای تأخیر در برپایی نماز باشد و علاوه بر آن، مسئولان در ادارات باید به این امر باید توجه ویژه داشته و این امر را نهادینه کنند.

لزوم توجه به برپایی نماز جماعت در ادارات آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، ۲۸ مردادماه، در جلسه ستاد استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم استان دروازه تمدن و سرزمین اقوام و ادیان است، از همه انتظار می‌رود در بحث برخورد با عفاف و حجاب اول از ادارات شروع کنند.

وی افزود: متاسفانه طرح تفکیک جنسیتی در ادارات موفقیت‌آمیز نبوده و انتظار داشتیم که این موضوع در ادارات استان رعایت شود.

قاضی‌پور ادامه داد: در آیات و روایات به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به‌ویژه نماز جماعت بسیار تاکید شده و همواره نیز این موضوع موردتوجه بوده است که کار نباید مانعی برای تاخیر در برپایی نماز باشد و علاوه بر آن، مسئولان در ادارات باید به این امر باید توجه ویژه داشته و این امر را نهادینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند تاکید بسیار زیادی بر روی اقامه نماز جماعت صورت گرفته و بسیاری از مسئولان نیز به این موضوع واقف هستند، اما هنگام اذان مشاهده می‌کنیم که تعداد زیادی از کارکنان در اتاق خود بوده و برای اقامه نماز جماعت مراجعه نمی‌کنند و انجام کار مردم بهانه‌ای برای این عدم حضور ذکر می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضور مدیران و روسای ادارات و سازمان‌ها در نماز جماعت و تاکید بیشتر آنها برای حضور کارکنان در نماز جماعت می‌تواند موجب رونق بخشیدن و حضور گسترده کارکنان در صفوف نماز جماعت شود.

قاضی‌پور با اشاره با اینکه متاسفانه فریضه به معروف و نهی از منکر در جامعه از یاد رفته و به فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: در جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت و از این رو باید در جامعه این دو فریضه الهی و واجب موردتوجه همگان قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha