غدیر پیوند بشریت با ولایت است
کد خبر: 3836363
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

غدیر پیوند بشریت با ولایت است

گروه معارف- مدیر حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان گفت: غدیر در حقیقت پیوند ناگسستنی همه نسل‌های بشریت با ولایت است؛ اتفاقی که در غدیر خم رخ داد، فراتر از تشیع است و همه انسان‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: در تاریخ اسلام وقایعی رخ داده که فراتر از یک مذهب است، وقایعی مانند قیام عاشورا و همچنین واقعه غدیرخم که در واقع برای کل بشریت پیام دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ادامه داد: در روز غدیرخم، پیامبر اکرم(ص) خطبه‌ای ایراد فرمودند که پیام‌های بسیاری داشت؛ علاوه بر آن، آیات مرتبط با این روز نیز دارای رویکرد خاص و مبتنی بر کارکرد است.

وی افزود: آیه ابلاغ که می‌فرماید « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» (مائده، 67) اى پيامبر، آنچه را از جانب پروردگارت به تو نازل شده، ابلاغ كن و اگر نكنى رسالتش را به انجام نرسانده‌اى، یک رویکرد معین را دنبال می‌کند و مبتنی بر یک اقدام است؛ اقدامی که اگر صورت نگیرد، رسالت رسول‌الله انجام نشده است.

باقری اظهار کرد: غدیر در حقیقت پیوند ناگسستنی همه نسل‌های بشریت با ولایت است؛ اتفاقی که در غدیر خم رخ داد، فراتر از تشیع است و همه انسان‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: مسأله ولایت آن‌قدر اهمیت دارد که پیامبر اگر آن را ابلاغ نمی‌کردند، 23 سال رسالت و مجاهدت ایشان زیر سؤال می‌رفت، چرا که سعادت بشریت با ولایت ارتباط دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان افزود: در دوران غیبت امام عصر(عج) نیز مسأله ولایت فقیه مطرح است؛ جریان نیابت باید مورد التفات باشد و خوب است در سخنرانی‌ها و برنامه‌هایی که به مناسبت عید غدیر برگزار می‌شود، این مسأله نیز مطرح شود.

باقری عنوان کرد: چراغانی کردن خیابان‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مراسم جشن و سرور، همه خوب و لازم است، اما کافی نیست؛ مسأله غدیرخم نکات فراوانی دارد که باید اطلاع رسانی شود تا عموم بشریت از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha