ایلهان عمر: به فلسطین رفته و واقعیات را از نزدیک ببینید
کد خبر: 3836377
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

ایلهان عمر: به فلسطین رفته و واقعیات را از نزدیک ببینید

گروه بین‌الملل ـ ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از اعضای کنگره خواست به فلسطین رفته و واقعیات تلخ زندگی در کشور اشغال شده را از نزدیک مشاهده کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ ایلهان عمر و رشیده طلیب، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که ورودشان به فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ممنوع شده، در نشست خبری مشترک از اعضای کنگره خواستند به فلسطین رفته و واقعیات تلخ اشغال را از نزدیک مشاهده کنند.

عمر تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را مانعی برای انجام امور خود که به عنوان عضو مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شده، برشمرد و اتخاذ آن را عمدی اعلام کرد.

او گفت: از سیاستمداران آمریکایی می‌خواهم کمک مالی به اسرائیل را مورد بازنگری قرار دهند. سالانه بیش از 3 میلیارد دلار به اسرائیل کمک مالی می‌کنیم. این در حالی است که اعمال محدودیت برای اعضای کنگره برای ورود به فلسطین اشغالی و محدودکردن آزادی میلیون‌ها انسان برای حرکت و بیان آزاد عقاید و حق تعیین آینده و سرنوشت خود برای اسرائیل به اصطلاح دموکراتیک و متحد ما شایسته نیست.

عمر افزود: اگر می‌خواهیم به عنوان متحد به اسرائیل کمک کنیم باید از نتانیاهو بخواهیم که ساخت شهرک‌های غیرقانونی در خاک فلسطین را متوقف کرده و تمام حقوق فلسطینیان را به آنها بدهد.

او ادامه داد: ما به عنوان اعضای کنگره آمریکا مسئولیت داریم که وقایع منطقه را با چشمان خود از نزدیک ببینیم. باید مجلس در خصوص سیاست خارجی‌مان و میلیون‌ها دلاری که کمک می‌کنیم تحقیقات انجام دهد.

رشیده طلیب، عضو فلسطینی تبار کنگره آمریکا نیز طی سخنانی اظهار کرد: محدود کردن ورود من به فلسطین که خانواده‌ام در آنجا زندگی می‌کند تلاش عمدی اسرائیل برای تحقیر است.

گفتنی است رژیم اشغالگر قدس مدعی است که ورود الهان عمر و رشیده طلیب دو عضو کنگره آمریکا به فلسطین را به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده محدود کرده است.

انتهای پیام
captcha