طرح «سرباز ماهر» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3836497
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

طرح «سرباز ماهر» در یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد طرح «سرباز ماهر» را بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان دانست و گفت: با اجرای این طرح در راستای توانمندسازی مهارتی پس از خدمت سربازی گامی مهم برداشته شده است.

طرح «سرباز ماهر» در یزد اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، در نشستی که صبح امروز، 30 مرداد با حضور مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر یزد، سیداحمد هاشمی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان، مهدی نادی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان و دیگر مسئولان سپاه الغدیر یزد برگزار شد، تفاهم نامه همکاری در زمینه‌ مهارت آموزی کارکنان وظیفه در سطح سپاه استان به امضاء رسید.

همکاری در زمینه‌ کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و کارآفرینی در حوزه‌ امور جوانان و برگزاری دوره‌های مربیگری برای کارکنان وظیفه در سال ۹۸ از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: سربازان سرمایه عظیمی از کشور هستند که در اختیار نظام قرار دارند و با اجرای طرح سرباز ماهر در راستای توانمندسازی مهارتی آنان در جهت ایجاد زمینه‌های اشتغال پس از خدمت سربازی گامی مهم برداشته شده است.

شریعتی طرح سرباز ماهر را بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان عنوان و بیان کرد: در این طرح افراد می‌توانند علاوه بر آموزش نظامی، ضمن توانمندی، مقدمات شروع یک کار جدید و مهارت‌های زندگی را بیاموزند و برنامه‌ریزی دقیقی را برای آینده خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: سپاه الغدیر استان یزد همواره در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان بوده و کمک شایانی در جهت توسعه ورزش و برگزاری رویدادهای ورزشی در استان داشته است که قطعا با امضا این تفاهم‌نامه نیز اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: در قالب این تقاهم نامه آمادگی این را داریم تا دوره‌های مربیگری و داوری در رشته‌های مختلف ورزشی، دوره‌های مهارت آموزی و همچنین کارگاه های پیش از ازدواج را برای سربازان برگزار کنیم.

پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در این نشست پادگان را بستر و فرصتی مناسب برای کسب مهارت و هموار شدن مسیر اشتغال سربازان وظیفه دانست و گفت: باید در این فرصت با ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز زمینه اشتغال سربازان وظیفه و ارتقای مهارت آنها فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه و همکاری و تعامل بیش از پیش با اداره کل ورزش وجوانان استان یزد شاهد اتفاقات خوبی در آموزش سربازان باشیم.

انتهای پیام

captcha