هجمه‌های فرهنگی با سلاح آگاهی خنثی می‌شود
کد خبر: 3836505
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

هجمه‌های فرهنگی با سلاح آگاهی خنثی می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد گفت: تلاش می‌شود که هر فرد مسجدی علاوه بر فعالیت‌های معنوی و قرآنی، بتواند با مطالعه و ارتباط با کتابخانه، به علم خود بیفزاید تا با سلاح ایمان و آگاهی بتواند در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن ایستادگی کند.

هجمه‌های فرهنگی دشمن با سلاح ایمان و آگاهی خنثی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد 30 مردادماه در نهمین نشست کاروان دانایی در کتابخانه جامع وکیلی زارچ با اشاره به کلام خداوند در قرآن اظهار کرد: اصولاً کسانی که دانا هستند، اندیشه‌های توانایی هم دارند و ما نیز در مسیر رسالت فرهنگی خود باید اندیشه‌های مخاطبان خود را با گزاره‌های ناب دینی آشنا کنیم؛ چراکه ارتباط بین عقل و اندیشه و دانایی سرنوشت خوب و مطلوبی را برای انسان رقم می‌زند.

وی با ابراز خرسندی از پیوند کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که هر فرد مسجدی علاوه بر فعالیت‌های معنوی و قرآنی که در پایگاه اسلام انجام می‌دهد، بتواند با مطالعه و ارتباط با کتابخانه، به علم خود نیز اضافه کند تا با سلاح ایمان و آگاهی بتواند در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن ایستادگی کند. 

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این مراسم با تشکر از همکاری کانون‌های مساجد برای اجرای برنامه کاروان دانایی گفت: هدف اصلی این برنامه آشنایی مردم مناطق مختلف شهر و استان با امکانات و فعالیت‌های کتابخانه های عمومی است.

رفیعی افزود: کتابخانه‌های بخش زارج نیز پتانسیل اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی را دارد و امیدواریم با تعامل کانون‌های مساجد منطقه شاهد رونق کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های زارچ باشیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی، امام جمعه زارچ نیز گفت: به فرموده امام اول شیعیان «کتابها، بوستان‌های دانشمندان و علما هستند» و انس با کتاب‌ها بسیار ارزشمند است و هرچه انسان در این مسیر قدم بردارد، عطر این گل‌ها در وجودش بیشتر احساس می شود.

یادآور می‌شود اجرای سرود توسط گروه عاشقان حضرت مهدی(عج)، سخنرانی روانشناس در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی و تقدیر از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش زارج از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha