واقعه غدیر را به برگزاری جشن محدود نکنیم
کد خبر: 3836534
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

واقعه غدیر را به برگزاری جشن محدود نکنیم

گروه فرهنگی ــ استاندار قزوین گفت: متأسفانه نتوانسته‌ایم واقعه بزرگ غدیر را برای فرزندان خود به‌درستی تبیین و نهادینه کنیم و آن را در حد یک جشن محدود می‌کنیم.

واقعه غدیر را به برگزاری جشن محدود نکنیم

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین صبح امروز 30 مرداد با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و مسئولان استانی در سالن اجتماعات مرحوم امامی استانداری قزوین در حال برگزاری است.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این مراسم با بیان اینکه مسلمانان سه عید بزرگ دارند که هر کدام از موضع خاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: عید قربان نماد همه داشته‌های دنیوی را به قربانگاه بردن است لذا این عید یعنی انسان از همه چیز خود گذشته و فقط به رضای الهی فکر کند.

وی افزود: عید قربان یک ریشه برای خدایی شدن است که عید فطر به‌عنوان یک مسیر آن را تکمیل می‌کند، اما عید غدیر آینده بشریت را رقم می‌زند چراکه همه ما به علی (ع) نیاز داریم، انسانی چند بعدی که در همه عرصه‌ها قهرمان است و نمونه کاملی بعد از پیامبر خاتم محسوب می‌شود که خداوند او را برای تکامل دین فرستاده است.

زاهدی بیان کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم واقعه بزرگ غدیر را برای فرزندان خود به‌درستی تبیین و نهادینه کنیم و آن را در حد یک جشن محدود می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان قزوین یک استان کهن با سابقه نه هزار ساله است، گفت: شخصیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف در تاریخ این استان وجود داشت و امروز نیز علی‌رغم کم‌توجهی‌ها شخصیت‌های بزرگی داریم و وظیفه ماست که برای حمایت از آن‌ها قدم برداریم.

این مسئول بیان کرد: همه باید دست‌به‌دست هم داده و به اعتلای بیشتر بستر فرهنگ و هنر در استان کمک کنیم. چراکه استان قزوین در بسیاری از عرصه‌ها زبانزد است.

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی کشور مطرح است که امیدواریم مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بتواند مسئله خوشنویسی را هدایت کند، در حوزه طنز و موسیقی می‌توان ریشه‌های مختلف را در قزوین مشاهده کرد.

زاهدی در پایان ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار امیدواری کرد: مدیرکل جدید اهل هنر است و نسبت به فرهنگ و هنر شناخت لازم را دارد لذا می‌تواند با کمک اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین دوران بهتری را برای فرهنگ و هنر این استان رقم بزند.

انتهای پیام

captcha