۴ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان آزاد شدند
کد خبر: 3836551
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
به‌مناسبت عید غدیرخم؛

۴ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان آزاد شدند

گروه اجتماعی ــ به‌مناسبت عید غدیر و با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه چهار نفر از زندانیان غیرعمد لرستان آزاد شده و نزد خانواده خود بازگشتند.

آزادی چهار زندانی غیرعمد در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت عید غدیرخم و با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه ۲۸۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد و به آغوش خانواده باز گشتند که از این تعداد چهار نفر لرستانی بودند.

در این رابطه حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، گفت: از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه کمپین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در دهه ولایت شکل گرفت و با کمک خیران و نیکوکاران ۲۸۰ زندانی که جرایم غیرعمد داشتند آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده و به‌همت سازمان اوقاف کل کشور ۴ نفر از این آزادشدگان لرستانی هستند.

یادآور می‏‌شود، تا خردادماه امسال ۶۳۳ زندانی جرایم غیرعمد از جمله ۱۴ زن، در لرستان وجود داشته که برای آزادی آن‌ها ۴۰ میلیارد تومان نیاز است. ۱۸۴ نفر در لرستان به‌علت پرداخت نکردن مهریه و نفقه در زندان هستند و ۲۳ نفر نیز به‌علت نپرداختن دیه در زندان‌های استان حضور دارند که مجموع بدهی آن‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده اما برای آزادی تمامی این افراد باید ۴۰ میلیارد تومان تأمین شود.

سال گذشته ۲۶۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد لرستان به‌همت خیران آزاد شدند که با وجود این‌که میزان بدهی این افراد حدود ۴۵ میلیارد تومان بود اما با تلاش‌های ستاد دیه استان و پرداخت ۲۰ میلیارد تومان مشکل آنان حل شد.

انتهای پیام

captcha