آزادی ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3836556
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
همزمان با عید غدیر انجام شد؛

آزادی ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال‌وبختیاری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای حمایت از نیازمندان ۲۵ نفر از محکومین جرایم غیر عمد استان در روز عید غدیر به همت اوقاف و امور خیریه و با کمک خیرین و متولیان وقف کشور در روز عید غدیر آزاد شدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در راستای حمایت از نیازمندان و اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، 25 نفر از محکومین جرایم غیر عمد استان به همت اوقاف و با کمک خیرین و متولیان وقف کشور در روز عید غدیر آزاد شدند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گفت: در این راستا طبق جلسه‌ای که با سازمان امور زندان‌ها برای معرفی زندانیان مشمول شرایط خاص تشکیل شد، اسامی افراد مشمول این طرح اخذ و به سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

حجت‌الاسلام امیری افزود: در ابتدا مقرر بود تعداد 80 نفر از زندانیان کشور آزاد شوند که به همت خیرین و متولیان وقف تعداد زندانیان آزاد شده به 280 نفر رسید و 25 نفر از این تعداد سهم استان  بود که بعد از طی مراحل قانونی، آزاد و به آغوش خانواده و جامعه باز خواهند گشت.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به 225 میلیون تومان محکومیت مالی این زندانیان بوده است، عنوان کرد: این مبلغ از محل خیران داخل و خارج استان و همچنین از محل اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش جمع‌آوری شده است.

امیری ضمن اشاره به اینکه گسترش وقف در زمينه‌های مختلف و درآمد موقوفات از جمله برای آزادی زندانيان از برنامه‌های کاری اوقاف است، گفت: تلاش می‌کنيم با همت خیرین و افراد نوع دوست و درآمد موقوفات تا پايان سال تعداد ديگری از زندانيان جرائم غير عمد را آزاد کنیم.

وی در مورد نیازهای وقفی استان، اظهار کرد: کمک به آزادی محکومین نیازمند جرائم غیرعمدی، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان و گسترش فعالیت‌های قرآنی از اصلی‌ترین نیازهای وقفی است.

انتهای پیام

 

captcha