2100 واحد مسکونی مددجویان نیازمند احداث و بازسازی است
کد خبر: 3836571
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
در مناطق سیل‌زده لرستان؛

2100 واحد مسکونی مددجویان نیازمند احداث و بازسازی است

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: دو هزار و 100 واحد مسکونی مددجویان لرستانی خسارت دیده از سیل نیاز به احداث و بازسازی دارد که کار بازسازی و احداث 50 درصد این واحدها شروع شده است.

2100 واحد مسکونی مناطق سیل‌زده نیازمند احداث و بازسازیجاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به مهم‌ترین آیتم‌های مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در حکم مدیرکل جدید کمیته امداد کشور، گفت: در این حکم موضوع توانمندسازی مادی و معنوی خانواده‌های تحت پوشش با ایجاد درآمد ثابت، حفظ کرامت اخلاقی و انسانی مددجویان مهم‌ترین محورهای مطرح شده است.
وی با اشاره به این‌که ایجاد اشتغال با درآمد ثابت یکی‌از موضوعات مهم جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد است، اظهار کرد: در این راستا سال گذشته در سطح استان بالغ‌بر چهار هزار و 600 شغل و در چهار ماهه امسال نیز بالغ‌بر 830 شغل برای مجموعه خانوادهای تحت پوشش ایجاد و بالغ‌بر 21 میلیارد تومان تسهیلات به این خانواده‌ها پرداخت شد.
محمدی بیان کرد: آن‌چه ما به‌طور جدی دنبال می‌کنیم این است که مجموعه امداد در راستای مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال خُرد حرکت ‌کند و وظیفه اصلی زن که سرپرستی خانواده را به‌عهده دارد موضوع فرزندپروری را داریم و علاقه‌مند هستیم زنان در منزل و در کنار فرزندانشان اشتغال داشته باشند و درآمد با ثباتی کسب کنند.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به این‌که پس‌از سیل اخیر در استان لرستان در سه مورد لوازم ضروری منزل، اشتغال و مسکن مددجویان خانواده‌های تحت پوشش تعهداتی برای کمیته امداد ایجاد کردیم، تصریح کرد: در حوزه لوازم خانگی مددجویان با کمک خیرین، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تقریباً تمامی مددجویان تحت‌پوشش امداد که از سیل خسارت دیده‌اند لوازم خانگی دریافت کردند.
وی با اشاره به اشتغال مددجویان خسارت‌دیده از سیل گفت: جهت اشتغال مددجویان که سال قبل ایجاد شده بود و در سیل اخیر دچار خسارت شدند افرادی که از صندوق ولایت تسهیلات دریافت کرده بودند این تسهیلات را استهمال کردیم و 20 تا 50 میلیون تومان وام جدید در نظر گرفته شده است و همچنین حدود دو میلیارد و 800 میلیون تومان کمک بلاعوض به طرح‌های اشتغالی داشتیم.
محمدی تصریح کرد: مهم‌ترین حرکت کمیته امداد امام خمینی(ره) در سیل اخیر در بحث مسکن بوده که تقریباً دو هزار و 100 واحد نیاز به احداث و بازسازی دارد که کار بازسازی و احداث 50 درصد این واحدها شروع شده و تلاش خواهیم کرد قبل‌از پایان سال منازل مسکونی تازه و نو را به مددجویان تقدیم کنیم.

انتهای پیام

captcha