خاطره‌ دیدار نماینده ایران از جرج جرداق مسیحی و نگارش کتابی درباره امام علی(ع)
کد خبر: 3836602
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

خاطره‌ دیدار نماینده ایران از جرج جرداق مسیحی و نگارش کتابی درباره امام علی(ع)

گروه معارف ــ آیت‌الله حیدری با تأکید بر اینکه اگر مردم زیبایی‌های کلام اهل‌ بیت(ع) را بشناسند از آنها پیروی خواهند کرد، بیان کرد: حدود ده سال پیش با جرج‌جرداق مسیحی دیدار کردم و گفتم من از ایران به منظور تشکر از شما برای نوشتن کتاب ارزشمند «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» آمده‌ام. او در پاسخ گفت: علی(ع) فقط امام شما نیست، امام بشریت است.

نبود شناخت سبب انحراف از مکتب اهل بیت(ع) است/ خاطره‌ای از دیدار با جرج جرداقبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، ‌نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز، چهارشنبه، 30 مرداد در اولین همایش علمی غدیر که از سوی مؤسسه «دارالأعلام لمدرسه اهل البیت(ع)» در مسجد قبا شهرستان کارون برگزار شد، ضمن تبریک ایام عید غدیر، اظهار کرد: حضرت علی(ع) مجرای کَرَم خداوند است، از این رو پیامبراکرم(ص) فرمودند:«عنوان صحیفه‌المؤمن حب علی بن ابی‌طالب(ع)» خداوند را به این محبت شکرگزاری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: این محبت مخصوص شیعه و مسلمانان نیست؛ بلکه هر انسان آزاده و صاحب ضمیر این محبت را در وجود خود دارد. همه مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و همه کسانی که شخصیت انسانی حضرت علی(ع) را شناخته‌اند، این محبت را احساس می‌کنند و نمونه آن جرج جرداق نویسنده مسیحی لبنانی است.

آیت‌الله حیدری در ادامه به بیان خاطره دیدار خود با این نویسنده مسیحی پرداخت و گفت: حدود ده سال پیش، با این نویسنده دیدار کردم و گفتم من از ایران به منظور تشکر از شما برای نوشتن کتاب ارزشمند «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» آمده‌ام. او در پاسخ گفت: علی(ع) فقط امام شما نیست، امام بشریت است و بعد از او پرسیدم که چگونه ممکن است یک مسیحی به چنین معرفتی در ارتباط با امام علی(ع) برسد؟ پاسخ داد: ما انسان‌ها مانند فرزندان یک خانواده هستیم که سیاه و سفید و یهودی و مسلمان و فقیر و غنی را در برمی‌گیرد اما پدر آنها یکی است و او علی(ع) است. او گفت از زمانی که سیزده ساله بود حضرت علی(ع) را شناخته است. نهج‌البلاغه اولین کتابی است که درباره حضرت علی(ع) از سوی برادرش به او هدیه شده بود و پس از آن بود که هر کتابی درباره امام علی(ع) به زبان عربی نوشته شده بود، مطالعه کرد و در سن 25 سالگی این کتاب را نوشت.

نویسنده کتاب «بیعت غدیر چرا شکسته شد» بیان کرد: ما شیعه و دوست‌دار علی(ع) برای معرفی ایشان وظیفه سنگینی بر عهده داریم و اگر کوتاهی کنیم مورد بازخواست قرار می‌گیریم. باید شب و روز در نهان و آشکار تلاش‌ خود را برای معرفی حضرت علی(ع) به کار بگیریم؛ چرا که به استناد سخن معصوم اگر مردم زیبایی‌های کلام اهل‌بیت(ع) را بشناسند از آنها پیروی خواهند کرد. پس سبب انحراف مردم از مکتب اهل بیت(ع) عدم شناخت و آگاهی آنها است و بر ماست که تلاش کنیم سخنان حضرت علی(ع) این مائده آسمانی را به مردم بشناسانیم.

انتهای پیام

captcha