تهاجم فرهنگی به دنبال جانشین کردن انگاره‌های موهوم
کد خبر: 3836605
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
فقهی‌زاده بیان کرد:

تهاجم فرهنگی به دنبال جانشین کردن انگاره‌های موهوم

گروه فرهنگی ــ معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه امروز تهاجم فرهنگی در قالب فرهنگ، هنر، رسانه، فضای مجازی و پدیده‌های نوظهور می‌خواهد انگاره‌های منفی و موهوم را علیه فرهنگ ملی و دینی ما بسازد، گفت: در حقیقت تهاجم و شبیخون فرهنگی به دنبال دور کردن ما از فرهنگ، اصالت و منش انسانی و ملی و دینی ماست.

تهاجم فرهنگی به دنبال جانشین کردن انگاره‌های موهومبه گزارش ایکنا از قزوین، آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین صبح امروز، 30 مرداد با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و مسئولان استانی در سالن اجتماعات مرحوم امامی استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که در غیاب نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: چهار برهه و حادثه بزرگ بعثت نبوی، عید غدیر، واقعه عاشورا و انتظار مهدی موعود در تاریخ اسلام همواره مورد توجه و تأکید است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وجود انگاره‌های تهاجم و شبیخون فرهنگی که از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته، در حالی بود که در ابتدای امر نسبت به آن هوشیاری و بصیرت چندانی نداشتیم و چرا و چگونه و کجا به وجود آمدن این انگاره‌ها و راه‌های مقابله با آن را نمی‌دانستیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز تهاجم فرهنگی در قالب فرهنگ، هنر، رسانه، فضای مجازی و پدیده‌های نوظهور می‌خواهد انگاره‌های منفی و موهوم را علیه فرهنگ ملی و دینی ما بسازد، گفت: در حقیقت تهاجم و شبیخون فرهنگی به دنبال دور کردن ما از فرهنگ و اصالت و منش انسانی و ملی و دینی ماست.

وی با بیان اینکه مخاطبان تهاجم فرهنگی تمامی مردمان کشورمان در جای‌جای کشور هستند، ادامه داد: دشمن در تلاش است خود را ریشه‌دار و ما را بی‌ریشه نشان داده و معرفی کند درحالی‌که فرهنگ ما بسیار با ارزش و با اصالت است، از طرفی می‌خواهد انگاره‌های مثبت و واقعی را نفی و انگاره‌های موهوم و منفی و خودساخته خود را جانشین آن کند.

این مسئول بیان کرد: در مواجه فرهنگ‌ها در تهاجم فرهنگی دشمن باید در ابتدای امر نقش و جایگاه فرهنگ و هنر را بشناسیم چراکه شناخت ما باعث پاسداری و قد علم کردن انگاره‌های مثبت و مقلوب کردن انگاره‌های منفی می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین وظایف و نقش‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کلان و خرد شناسایی صحیح نمایه‌های اصیل فرهنگی و کوشش صادقانه برای معرفی آن به جوانان و نوجوانان این سرزمین است.

وی با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم مدیر جدید حوزه فرهنگ قزوین بتواند در سایه‌سار فرهنگی و هدایت‌های علمای این استان و مسئولان ارشد آن در راهبری جامعه فرهنگی و هنری این استان تلاش کند.

انتهای پیام

captcha