دعوت غیرلسانی جای خود را در فضای تبلیغ دین باز کند
کد خبر: 3836636
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

دعوت غیرلسانی جای خود را در فضای تبلیغ دین باز کند

گروه اجتماعی ــ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه به وسیله انجام كارهایی می‌توانیم دین خدا را تبلیغ كنیم، گفت: در فضای تبلیغی باید دعوت غیرلسان جای خود را باز کند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ظهر امروز، 30 مردادماه در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» این استان كه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی كشور برگزار شد‌، گفت: تبلیغ دین محدود به محرم و صفر نیست و دهه ولایت و امامت برای این كار بسیار ارزشمند بود که در ضمن جشن‌های غدیر کارهای تبلیغی بسیار ارزشمندی شکل گرفت.

وی از تمام دست‌اندرکاران این برنامه‌ها قدردانی کرد و گفت: امسال همه می‌گویند جشن‌های غدیر رنگ و بوی قوی‌تر داشته و بهتر انجام شده است و طلاب نقش ویژه خود را ایفا کردند که جا دارد از همه تشکر کنیم.

آیت‌الله دژكام در ادامه به فعالیت رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی اشاره كرد و گفت: رویكردی كه از سوی رئیس این سازمان در باب تبلیغ باز شده، جدید است و شاید مقداری از آن غفلت كرده بودیم.

نیاز نیست سخنرانی كنیم

امام‌جمعه شیراز با بیان اینكه به وسیله انجام كارهایی می‌توانیم دین خدا را تبلیغ كنیم، گفت: برای دعوت نیست اصلاً نیاز نیست كه حتماً سخنرانی كرده باشیم كه بحمد الهی این حركت با حضور حجت‌الاسلام قمی در سازمان تبلیغات مقداری جان گرفته است و نمونه آن را در سیل اخیر در كشور مشاهده كردیم كه مبلغان بدون اینكه بخواهند سخنرانی كنند، با عمل خود دین را تبلیغ كردند.

وی ادامه داد: در شیراز، جمعی از طلاب سازمان یافته شد و در شهرک سعدی و مناطق سیل‌زده رفتند و به مردم خدمت کردند و این خدمت تأثیر نیكی بر مردم داشت كه حجت‌الاسلام قمی این رویكرد را بسیار تقویت كردند.

آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه در فضای تبلیغی باید دعوت غیرلسان جای خود را باز کند، گفت: خدا مدیون هیچکس نمی‌شود و برای هر كس كه دینش را تبلیغ كند، حتماً جبران خواهد كرد.

تبلیغات سوء دشمن
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه انجام چنین كارهایی باعث شده است كه كار دین جلو برود، ابراز امیدواری كرد كه این نوع حركت‌ها ادامه داشته و تكرار شود و به جایی برسیم كه اگر دشمنان نسبت به روحانیان تبلیغات سوئی می‌كنند، با رفتار روحانیان این تبلیغات خنثی شود.

وی ادامه داد: این مهم‌ترین چیزی است که در باب تبلیغ رو در رو و روی منبر و در حضور مبلغ باید انجام شود البته نیاز به حضور در فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌ای مدرن هم داریم که این كار نیاز به آموزش دارد یعنی بیش از سبک‌های سنتی باید در این فضا آموزش ببینیم و می‌توان طلبه‌ها کار را در رسانه‌های مدرن و امروزی شروع کنند.

آموزش زبان‌های خارجی به طلاب

آیت‌الله دژكام درخواست كرد تا برخی فوت و فن‌های فضای مجازی به مبلغان دینی آموزش داده شوند و سپس بر لزوم آموزش زبان‌های مختلف به مبلغان نیز تأكید كرد و گفت:‌ در شیراز در دو مدرسه علمیه تنها 11 نفر دوره تافل را گذرانده‌اند و باید این تعداد بیشتر شود.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینكه حضور مبلغان در فضای تبلیغی جهان زیاد نیست، گفت: حیف است كسی طلبه باشد و زبان خارجی بداند ولی ارتباط با دیگران نداشته باشد كه برای این كار نیاز به حمایت سازمان تبلیغات اسلامی داریم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا پیام دادند اما چه کسی دنبال این نوع گفت‌وگو را گرفت؟ فارس و شیراز ظرفیت ایجاد اینگونه ارتباطات دارد زیرا در طول سال حداقل 150 هزار توریست خارجی وارد شیراز می‌شود و حدود 60 هزار نفر از محیط های مذهبی این كلان‌شهر دیدار می‌کنند كه مبلغان از این ظرفیت می‌توانند استفاده كنند.

آیت‌الله دژكام از آغاز دوره‌های آموزش زبان انگلیسی از سال جاری برای طلاب شیراز خبر داد و گفت: در آینده نیز برای آموزش زبان عربی اهتمام خواهیم ورزید.
انتهای پیام

captcha