افتخارآفرینی دانش‌آموزان قمی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور
کد خبر: 3836703
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
معاون پرورشی و فرهنگی استان قم:

افتخارآفرینی دانش‌آموزان قمی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی استان قم از افتخارآفرینی دانش‌آموزان قمی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز خبر داد.

افتخارآفرینی دانش‌آموزان قمی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشورناصر حمزه‌ای معاون پرورشی و فرهنگی استان قم در گفت‌و با ایکنا از قم، گفت: در مسابقات قرآن عترت و نماز که در رشته‌های قرائت، تفسیر، حفظ ، اذان ، مداحی ، احکام، صحیفه سجادیه ، نهج البلاغه و انشای نماز برگزار شد، در مرحله اول آموزشگاهی صد و 38 هزار نفر شرکت کرده و در مرحله دوم ناحیه‌ای 12هزار و 800  نفر و در مرحله سوم برگزیدگان استانی 2هزار و 300 نفر شرکت و رقابت کردند .

وی افزود: از این تعداد ۴۸۰ نفر برگزیده و یک دوره آمادگی کشوری شرکت کرده و در نهایت ۷۶ نفر انتخاب و به مسابقات کشوری اعزام شدند، از مجموع ۷۶ نفر اعزامی به مسابقات کشوری مسابقات قرآن و عترت در شهرهای زنجان و مشهد ۲۷ نفر رتبه کشوری را به دست آوردند.

حمزه‌ای از افتخارآفرینی دانش آموزان پسر قمی در کشور خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پسر قم در بخش آوایی سی و هفتمین دوره رقابت‌های قرآن، عترت و نماز کشور موفق به کسب 4 رتبه دوم ، 1 رتبه چهارم و 3 رتبه پنجم کشور شدند.

وی گفت: دانش‌آموزان امیر مهدی سنگ تراشان دانش‌آموز پایه دهم و محمد امین نیک گفتار فتحی دانش‌آموز پایه یازدهم در رشته مداحی، محمد مخبریان دانش‌آموز پایه هفتم در رشته حفظ ویژه 10 جزء قرآن کریم و مهدی میکائیلی دانش آموز پایه دوازدهم در رشته اذان، توانستند رتبه دوم را از آن خود کنند.

حمزه‌ای بیان کرد: حسین کریمی‌لویی دانش‌آموز پایه دوازدهم توانست رتبه چهارم را در رشته حفظ کل قرآن کریم به خود اختصاص دهد و همچنین علیرضا سبحانی‌نژاد دانش‌آموز پایه یازدهم در رشته اذان و سید جواد رضوی دانش‌آموز پایه دهم رشته حفظ عمومی قرآن کریم و علیرضا سلیمی دانش‌آموز پایه دهم در رشته قرائت تحقیق رتبه پنجم این دوره از مسابقات راه به دست آورد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان قم از افتخارآفرینی دانش‌آموزان دختر قمی در این دوره از مسابقات خبر دادو گفت: دانش‌آموزان دختر قم در بخش آوایی سی و هفتمین دوره رقابت‌های قرآن، عترت و نماز موفق به کسب یک رتبه اول و یک رتبه پنجم شدند.

وی ادامه داد: فاطمه دلیری دانش‌آموز پایه نهم در رشته حفظ ویژه 20 جزء قرآن کریم، موفق به کسب رتبه اول این دوره از مسابقات شد و همچنین فاطمه نائبی موحد، دانش‌آموز پایه دوازدهم در رشته قرائت ترتیل قرآن کریم ، توانست رتبه پنجم را از آن خود کنند.
 
یادآور می‌شود، گروه آوایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش پسران از تاریخ 7 تا 10 مرداد و در بخش دختران از تاریخ 12 تا 15 مرداد برگزار شد و نتایج آن به تازگی اعلام شده‌است.
 
انتهای پیام
captcha