رسالت جدی خبرنگاران؛ حلقه واسط برای انتقال واقعیت‌ها به مخاطبان
کد خبر: 3836726
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

رسالت جدی خبرنگاران؛ حلقه واسط برای انتقال واقعیت‌ها به مخاطبان

گروه اجتماعی- استاندار سمنان بابیان اینکه رسالت جدی خبرنگاران حلقه واسط برای انتقال واقعیت‌ها به مخاطبان است،گفت: اگر رسانه‌ها این نقش را به‌درستی ایفا کرده و به رسالت خود عمل کردند .

رسالت جدی خبرنگاران؛ حلقه واسط برای انتقال واقعیت‌ها به مخاطبان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان شب گذشته 30 مرداد در نشست سالیانه اعضای انجمن خبرنگاران استان سمنان با اشاره به اینکه خبرنگاران باید به‌صورت مستمر نهادها و دستگاه‌ها را نقد کنند زیرا استانداری و دستگاه‌های اجرایی قائل به‌نقد است اذعان کرد:  اما انتظار می‌رود مرزها حفظ شود زیرا دولت منتخب مردم است و باید به آن احترام گذاشت لحن نقد و تخریب مشخص و مردم متوجه تمایز این دو هستند.

وی رسالت جدی خبرنگاران را حلقه واسط برای انتقال واقعیت‌ها به مخاطبان دانست و گفت: اگر رسانه‌ها این نقش را به‌درستی ایفا کرده و به رسالت خود عمل کردند نقد در استان و شهرستان باید باشد تا اگر خبرنگاران انحرافی دیدند در قالب نقد تقاضای خود را هم اعلام کنند و این مهم می‌تواند به ارتقای شاخص‌های توسعه بسیار کمک کند.

آشناگر با تاکید بر اینکه پِلَت فرم عملیات روانی دشمن بر اساس چند مؤلفه ایجاد یاس، ناامیدی و اختلاف است یاداور شد: خبرنگاران در این برهه حساس از تاریخ باید حضور مسئولانه داشته باشند ورود به اختلافات از سوی شبکه‌های اجتماعی یا خبرنگاران فاقد مسئولیت می‌تواند تهدید جدی برای کشور قلمداد شود.

به گفته استاندار سمنان؛ خبرنگاران باید پرچم‌دار انسجام ملی بوده و به توسعه استان کمک کنند زیرا هر خبرنگاری در هر جای دنیا اگر به مسئولیت مدنی خود در چهارچوب قانون عمل کرده و برای مصلحت و سعادت جامعه گام بردارد البته که محبوب است.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید واقع‌نگاری کنند که در این راستا آن چیزی که دولت در شرایط مناسب فعالیت‌های ارزنده انجام داد شامل کاهش نرخ بیکاری و تورم پایین، نرخ سرمایه‌گذاری بالا و ارتقای مراحل شکوفایی کشور کاملاً امیدوارکننده بود و این امر باید برای مردم تبیین شود.

این مقام عالی استان بابیان اینکه در مقطعی شوک سنگینی به مردم وارد شد، متذکر شد: تمامی آمارها نشان می‌دهد در مرحله پشت سر گذاشتن این شوک قرار داریم، در مرحله نرمال ایستادیم تا شاخص‌های توسعه در سطح استان توسعه پیدا کند.

آشناگربا بیان اینکه تأمین حضور حداکثری مردم ازجمله وظایفی که خبرنگاران می‌توانند بیشترین نقش را در آن داشته باشند یاداور شد:  خبرنگاران باید امید را در جامعه افزایش دهند و این مطالبه رهبر معظم انقلاب از جامعه و جامعه از مردم و خبرنگاران است که مردم را به آینده امیدوار کند لذا در درجه اول باید به این باور رسید که دیر یا زود دشمن در برابر اراده مردم تسلیم و قله‌های پیشرفت را طی خواهیم کرد.

آشناگر با اشاره به  انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران باید دولت را ملزم به ایجاد محیط آرام و امن برای حضور مردم و اجرای بی‌طرفانه انتخابات کنند که بر این اساس معتقدیم کسی حق قضاوت و داوری در رأی مردم را ندارد لذا بهترین داور برای سنجش میزان عملکرد و موفقیت نمایندگان مردم هستند.

استاندار سمنان از خبرنگاران خواست تا از اختلافات و ورود به مجادلات سیاسی پرهیز کنند زیرا این مسیر هر چه برای مردم تبیین شود کمک به توسعه استان است .

آشناگر بابیان خبرنگاران باید در جریان‌سازی و بیان مسائل، مشکلات و ضرورت‌های توسعه استان کمک کنند گفت:در بحث مبارزه با فساد، خبرنگاران بیشترین نقش رادارند زیرا می‌توانند رفتار کارگزاران نظام را رصد و در معرض دید عموم قرار دهند و مرجع برخورد دستگاه قضایی است ولی نقش خبرنگاران در شفاف‌سازی و مقابله با فساد بی‌بدیل است.

وی  اظهار کرد: سهم بانوان در مدیریت کشور به‌طورکلی پایین است و متأسفانه خود بانوان استان نیز تمایلی به پذیرش مسئولیت ندارند که در این راستا برای معاونت مالی سه گزینه مطرح شد ولی اعتمادبه‌نفسی که لازم بود برای این عرصه، وجود نداشت که این نشانه ضعف است .

انتهای پیام

 

captcha