مساجد به اتاق فکر مجهز شوند
کد خبر: 3836770
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

مساجد به اتاق فکر مجهز شوند

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مساجد با مجهزشدن به اتاق فکر و گروه‌های فنی در افزایش میزان جذب نسل جوان به محافل مذهبی موفقتر از گذشته عمل خواهند کرد.

مساجد به اتاق فکر مجهز شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، صبح امروز، ۳۱ مردادماه در همایش گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل عنوان کرد: مساجد باید به اتاق فکر و گروه‌های فنی مجهز شوند تا در افزایش میزان جذب نسل جوان به محافل مذهبی موفقتر از گذشته عمل کنند.

وی به نقش مهم تربیتی مساجد نیز اشاره کرد و افزود: پرداخت به امور تربیتی کار تخصصی بوده و باید در مساجد از افراد دغدغه‌مندی که از علم و مهارت‌های گفتاری و عملی لازم در پیاده‌سازی این مهم دارند، استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: جاذبه‌های متنوع شبکه‌های اجتماعی باعث تغییر سبک زندگی جوانان شده و چنانچه مساجد از جاذبه‌های عمومی برخوردار شوند، میزان جذب نسل جدید و پرکردن اوقات فراغت به نحو مطلوب نیز امکان پذیر خواهد شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آگاه‌سازی افراد حاضر در مساجد بر ضرورت دوری از فرهنگ لجام‌گسیخته زاید غربی که با اهداف و آرمان‌های اعتقادی و انقلابی نیز فاصله دارد از وظایف خطیر ائمه جماعت فعال در مساجد است.

عاملی مساجد را به مانند مدرسه معرفی کرد و یادآور شد: میزان تاثیرگذاری نقش تربیتی مساجد زمانی افزایش پیدا خواهد کرد که مدیریت امور پرورشی را افراد زبده و دارای مدارج عالی علمی و اخلاقی عهده‌دار شوند.

وی ادامه داد: چنانچه در مقابل حیات اجتماعی ارزش‌های دینی احساس مسئولیت و وظیفه می‌کنیم، باید بر احیای مساجد نیز همت بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه فضیلت نماز و حضور در مساجد باید به شکل مناسبی فرهنگسازی شود، افزود: رویکرد و نگاه جدیدی را در مساجد نیازمندیم تا صرفا بهره مندی از مساجد محدود به مناسبت‌های مذهبی نشود.

انتهای پیام

captcha