پارلمان زنان در کامیاران تشکیل می‌شود
کد خبر: 3836778
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

پارلمان زنان در کامیاران تشکیل می‌شود

گروه اجتماعی- فرماندار شهرستان کامیاران گفت: به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان و بهره‌مندی از مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف پارلمان زنان در این شهرستان تشکیل می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر مسعود الماسی، فرماندار شهرستان کامیاران،  31 مردادماه در جلسه کمیته بانوان این شهرستان که با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری و 80 نفر از بانوان فعال حوزه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه فراهم شدن شرایط لازم برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بعد از انقلاب امروز شاهد ارتقای سطح علمی، آموزشی، مهارت و توانایی این قشر عظیم از جامعه در سطوح مختلف هستیم.
وی افزود:‌ استفاده از این توانمندی‌ها که به واسطه‌ تصمیم‌گیری‌های درست در کشور محقق شده نیازمند افزایش مشارکت است که به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان کامیارانی و بهره‌مندی از مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف پارلمان زنان با عضویت 45 نفر از بانوان صاحب نظر در گروه‌های مختلف این شهرستان تشکیل می‌شود.
الماسی با اشاره به برگزاری انتخابات متعدد و ظهور زنان در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی عنوان کرد: بر همین اساس تداوم این موفقیت‌ها در حضور مؤثرتر بانوان در انتخابات و عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی است.
وی اعلام کرد: انتخاب درست توسعه سیاسی را به دنبال دارد و توسعه سیاسی زمانی به معنی واقعی تحقق پیدا خواهد کرد که ما مسئولیت خود را از ارزش برابری که قانوان برای آرای تک تک افراد فراهم کرده انجام دهیم.
فرماندار کامیاران بیان کرد: به همت دولت در حال حاضر این شرایط برای بانوان فراهم شده که بتوانند در تصمیم گیری‌ها نقش پررنگ‌تری داشته باشند.
وی ادامه داد: با این اعتقاد به دنبال تشکل پارلمان زنان هستیم تا با شناسایی توانایی‌های بانوان نسبت به معرفی نمایندگانی توانمند وشایسته از بین زنان کامیاران برای استان و در نهایت با این وسیله درانتصابات بانوان برای پست‌های مدیرتی اقدام کنیم.
الماسی یادآور شد: پارلمان زنان به عنوان یکی از جدی‌ترین بازوها، مکانیزم‌ها و سیستم‌های شهرستان به منظور توسعه مشارکت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بانوان و شناسایی حوزه تصمیم‌گیری، اولویت‌های کاری و اعلام به حوزه مدیریت شهرستان خواهد بود.
انتهای پیام

captcha