اسلام‌ستیزان، فرهنگ مردم را مورد هجوم قرار دادند
کد خبر: 3836858
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
آیت‌الله سعیدی:

اسلام‌ستیزان، فرهنگ مردم را مورد هجوم قرار دادند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قم گفت: دشمنان در امر اقتصادی و نظامی نتوانستند جمهوری اسلامی ایرانی را شکست دهند و اسلام‌ستیزان هجوم خود را در برابر فرهنگ مردم قرار دادند و به‌دنبال سوق دادن جوانان به هوس‌های بی‌ارزش هستند.

اسلام‌ستیزان، فرهنگ مردم را مورد هجوم قرار دادندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) امروز، یکم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: تقوایی در اسلام مورد تأکید است که همه‌جانبه باشد و در تمام عرصه‌های زندگی مؤمنان رعایت شود؛ تقوا باید بصیرت‌افزا باشد و مؤمنان را به سمت انجام تکالیف و وظایفشان سوق دهد.

وی افزود: هر ظلمی که در دنیا رخ می‌دهد به دلیل بی‌تقوایی است، لازم است که تقوا را در همه عرصه‌های زندگی رعایت کنیم.

سعیدی اظهار کرد: خداوند می‌فرمایند با سه گروه از مشرکان که یا ایمان آوردند یا در حال تحقیق در مورد دین اسلام هستند و یا می‌خواهند در مورد دین اسلام تحقیق کنند و مقاومتی ندارند، جنگ نداشته باشید و با آن‌ها مدارا کنید ولی با مابقی مشرکان مقابله کنید.

امام جمعه قم بیان کرد: مشرکان با کمال وقاحت از ما مسلمانان می‌خواهند که سندهای ننگین‌ آن‌ها مانند 2030 را رعایت کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم ولی خودشان کوچک‌ترین احترامی برای عقاید و باورهای مسلمانان قائل نمی‌شوند و به آن بی‌احترامی می‌کنند.

وی ادامه داد: مقابله و دشمنی مشرکان با مسلمانان بر اساس قومیت نیست، با باورهای دینی مسلمانان مشکل دارند و می‌خواهند هر جایی که باورهای شیعه وجود دارد را از بین ببرند، خداوند متعال نیز می‌فرمایند که مشرکان آنقدر با شما می‌جنگند تا دین شما را بگیرند.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: خداوند مشرکان را تجاوزگران واقعی می‌داند و بر همین اساس نیاز است که ما با آن‌ها به مقابله بپردازیم؛ در دین اسلام تنها به دلیل اینکه کسی مسلمان و موحد نیست دستور به مقابله داده نمی‌شود و این موضوع تنها با مشرکان است که خوی تجاوزگری و استبدادگری دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با گرامیداشت روز پزشک، اظهار کرد: پزشکان باید کار خود را یک امر مقدس و خدمتگذاری به مردم بدانند و به آن افتخار کنند و در مسیر درست به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت، یادآوری کرد: دولت اعتدال 6 سال فرصت برای خدمت به مردم داشت و دو سال دیگر نیز فرصت دارد تا برنامه‌های خود را به پایان برساند و پروژه‌ها را تکمیل کند؛ رهنمودهای رهبری چراغ راه هدایت دولت باید باشد و امیدواریم دولتمردان راه شهیدان باهنر و رجایی را در پیش بگیرند.
 
شیخ عباس قمی الگوی پژوهشگران امروزی است
 
آیت‌الله سعیدی بیان کرد: شیخ عباس قمی با امکانات محدودی که داشت، آثار بسیار ارزشمندی را از خود به جای گذاشت، او الگویی برای پژوهشگران امروزی است که بتوانند با امکاناتی که در اختیار دارند، برای پیشرفت کشور تأثیرگذار باشند.

وی گفت: اعیاد و مناسبت‌های مذهبی فرصت مناسبی برای عرض ارادت و بندگی است؛ غدیر روز مهم و بزرگی است و باید بزرگ داشته شود؛ مخالفت با غدیر، مخالفت با خداوند، پیامبر(ص)، ائمه معصومین(ع) و ولایت است.

امام جمعه قم بیان کرد: مسئولان و دستگاه‌ها باید نسبت به دیانت مردم حساس باشند، در روایات آمده است که مردم به حاکمان و مسئولان خود بیش از پدرانشان شبیه هستند و این نشان‌دهنده اهمیت کار مسئولان در مسائل فرهنگی و دینی است.

وی افزود: حجاب یک حکم شرعی و امر قانونی است و باید دستگاه‌های دولتی و مسئولان نسبت به این امر حساس باشند و به وظایف خود عمل کنند؛ دشمنان در امر اقتصادی و نظامی نتوانستند جمهوری اسلامی ایرانی را شکست دهند و اسلام‌ستیزان هجوم خود را در برابر فرهنگ مردم قرار دادند و به‌دنبال سوق دادن جوانان به هوس‌های بی‌ارزش هستند.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: دشمن با مسائل ضد فرهنگی به‌دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی و فرهنگی است و باید همه مردم به‌ویژه جوانان، خاکریزها را در جبهه فرهنگی قرار دهند؛ بدخواهان جمهوری اسلامی بدانند که مردم شریف ایران و جوانان غیرتمند در این عرصه نیز دشمن را زمین‌گیر می‌کنند و شکست خواهند داد.

انتهای پیام
captcha