آمریکا به‌دنبال ایجاد جنگ مذهبی در منطقه است
کد خبر: 3836887
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

آمریکا به‌دنبال ایجاد جنگ مذهبی در منطقه است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تحرک رژیم صهیونیستی و پشتیبانی آمریکایی‌ها از آن‌ها فضایی را فراهم کرده تا یک جنگ مذهبی و قومیتی در عراق رخ دهد که ضروری است مردم این منطقه با حفظ وحدت، زمینه این تفرقه را از بین ببرند.

آمریکا دنبال ایجاد جنگ مذهبی و قومیتی در منطقه استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، یکم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به حمله پهپاد‌های اسرائیل به نیرو‌های حشدالشعبی در عراق اظهار کرد: این حمله نقض آشکار حاکمیت ملی است که متأسفانه سازمان ملل و کشور‌های اروپایی مدعی دموکراسی و آزادی که دست آمریکا ملعبه شده‌اند از این جنایت به راحتی می‌گذرند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا به خود جرئت داده تا کشور‌های منطقه را تهدید کند، بیان کرد: جای تأسف اینجاست که کشور همسایه ما آذربایجان به محل نشست و برخاست این پهپاد‌های اسرائیلی تبدیل شده و در حقیقت جمهوری آذربایجان به خادمی آمریکا و اسرائیل افتخار می‌کند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ملت عراق آنقدر از آمریکایی‌ها متنفر هستند که این حمله ناجوانمردانه پهپاد‌های اسرائیلی به نیرو‌های حزب‌اللهی عراق در حقیقت دولت این کشور را به سمت دوستی و ارتباط بیشتر با ایران سوق خواهد داد.

عاملی افزود: تحرک رژیم صهیونیستی و پشتیبانی آمریکایی‌ها از آن‌ها فضایی را فراهم کرده تا یک جنگ مذهبی و قومیتی وحشتناکی در عراق رخ دهد که ضروری است مردم این منطقه با حفظ وحدت و یکپارچگی زمینه این تفرقه را از بین ببرند.

وی خطاب به سران جمهوری آذربایجان بیان کرد: بهتر است سران این کشور به ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی پی ببرند و یقین داشته باشند که اگر آن‌ها در رفتار خود صداقت داشتند امروز قره‌باغ در دست آذری‌ها بود.

امام جمعه اردبیل خوش خدمتی جمهوری آذربایجان نسبت به آمریکا‌یی‌ها و رژیم صهیونیستی را یادآور شد و گفت: در حالی که آمریکایی‌ها از ارمنی‌ها حمایت می‌کنند جمهوری آذربایجان برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فرش قرمز پهن می‌کند که ضرورت دارد سران این کشور دوست و دشمن خود را بشناسند.

مسجد؛ مظهر همّت جمعی

عاملی در ادامه خطبه‌های نماز به سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی اشاره و اظهار کرد: ۳۱ مرداد از همین رو به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده و باید به یاد داشته باشیم امت اسلامی بر محور و پایه مسجد می‌توانند تمام فعالیت‌های خود را اعم از تربیتی، دینی، فرهنگی و اعتقادی برنامه‌ریزی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل بیان کرد: مسجد مظهر همّت جمعی است و ضرورت دارد در محلات مختلف مسجد را به عنوان قلب و هسته اصلی فعالیت‌ها بدانیم و زمینه رفع بسیاری از مشکلات مردم را فراهم کنیم.

عاملی از مسجد به عنوان پاتوق فرهنگی، عبادی و تربیتی نسل آینده یاد کرد و افزود: با محوریت مسجد می‌توان آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد را رفع کرد و زمینه سالم‌سازی تربیتی جوانان و نوجوانان را مهیا کرد.

وی بیان کرد: ما با احترام به هیئت امنای مساجد بر این باوریم که باید در هر مسجد اتاق فکر با محوریت جوانان شکل گیرد تا کار‌های فرهنگی و تربیتی اجرا و تهدید‌های دشمنان از طریق این مکان رفع شود و در کنار آن هیئت امنای تمام مساجد باید کادر فرهنگی و گروه متخصص تربیتی داشته باشند.

امام جمعه اردبیل همچنین به نزدیکی عید مباهله به عنوان روز فخر و شرف امت اسلامی اشاره کرد و گفت: شایسته است این روز بزرگ با عظمت برگزار شده و مجالس و محافلی بر همین اساس شکل گیرد.

انتهای پیام

captcha