ترویج فرهنگ دفاع مقدس، انقلاب را بیمه می‌کند
کد خبر: 3836888
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

ترویج فرهنگ دفاع مقدس، انقلاب را بیمه می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس به‌عنوان یک نماد باید شکوهمند باشد؛ چرا که ترویج فرهنگ دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند و یک فرهنگ کاملاً غنی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان امروز شنبه، 2 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یادمان آن بیست و سه نفر در کرمان اجرا می‌شود، گفت: طرح پیشنهادی این یادمان آماده شده و در شورای هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این یادمان حتماً باید در یکی از نقاط اصلی شهر اجرا شود و به‌گونه‌ای باشد که با گسترش شهر مشکلی برای این یادمان به وجود نیاید، افزود: این طرح توسط شهرداری کرمان اجرا می‌شود و هنرمند شهریار رضایی، کار طراحی و اجرای آن را بر عهده داشته است.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس نماد ایثارگری مردم ایران است، گفت: این ایثارگری به یک هفته معطوف نمی‌شود و امروز هم شاهد ایثارگری و مقاومت مردم در تمام عرصه‌های انقلاب هستیم.

وی با بیان اینکه اگر چه دفاع مقدس در مقطعی از تاریخ رقم خورد اما امروز به پشتوانه آن جهاد عظیم شاهد اقتدار نظام اسلامی هستیم و بسیار اهمیت دارد، افزود: بزرگداشت هفته دفاع مقدس به‌عنوان یک نماد باید شکوهمند انجام شود؛ چرا که ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند و یک فرهنگ کاملاً غنی است.

بصیری با اشاره به اینکه وظیفه تمام دستگاه‌های استان کرمان است که برای این هفته برنامه داشته باشند و دفاع مقدس را برای نسل جوان جامعه تبیین کنند، گفت: انچه امروز نسل جوان ما احتیاج دارد الگوی مناسب است که باید این الگو به بهترین شیوه به آن‌ها معرفی شود و شهدا بهترین الگو برای یک جوان هستند.

وی با انتقاد از عدم حضور رؤسا و یا نمایندگان دانشگاه‌های استان کرمان در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: دانشگاه‌ها و مدارس باید به این موضوع توجه داشته باشند که دفاع مقدس یک دانشگاه عظیم است و از این ظرفیت باید برای آموزش آموزه‌های اخلاقی و رفتاری بین دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کرد.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه این استان در دوران دفاع مقدس یک استان شاخص بوده، بیان کرد: متأسفانه هنوز نقش کرمان در دوران دفاع مقدس به‌خوبی معرفی نشده است. امروز سردار سلیمانی به‌عنوان یک شهید زنده که افتخار جهان اسلام است از استان کرمان است و نقش مهمی به‌عنوان یک فرمانده در دوران دفاع مقدس داشته است.

انتهای پیام

captcha