تلاش مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ضروری است
کد خبر: 3836891
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

تلاش مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ضروری است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: تلاش مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ضروری است؛ مسئولان توجه لازم را داشته باشند، با این اوضاع اقتصادی و تورم نیاز است توجه ویژه‌ای به بازنشستگان شود.

hبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد امروز، اول شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌‍‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با تبریک روز پزشک و با بیان این‌که پزشکان قدر فرصتی که خدا به آن‌ها داده را بدانند و برای رضای خدا طبابت کنند تا رحمت خداوند شامل حال آن‌ها شود، اظهار کرد: هزینه‌های پزشکی سنگین است لذا ضرورت دارد پزشکان مراعات مردم را کرده و احسان کنند.

وی با اشاره به این‌که پزشکان وسیله خدا برای درمان مردم هستند؛ لذا باید قدر بدانند و شاکر باشند، افزود: شکر این نعمت به این است که تا می‌توانید رحم داشته باشید و مراعات مردم را کنید.

خطیب جمعه موقت خرم‌آباد به دوم شهریورماه شهادت میثم تمار و شهادت سیدعلی اندرزگو اشاره کرد و با بیان این‌که شهدای ما پیروان میثم‌ها هستند، بیان کرد: شهدای ما با دادن جان و خون خود این امنیت و آسایش و پیشرفت را برای کشور ما به ارمغان آوردند.

شمسی‌فر با اشاره به سوم شهریور، سالروز اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان، گفت: در آن دوران استقلال و آزادی کشورمان را به تاراج بردند و بیگانگان کشور را اشغال کردند. پس از پیروزی انقلاب جوانان کاری کردند که دشمنان امروز دیگر فکر حمله و تجاوز را به سر خود راه نخواهند داد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی‌بر این‌که نه جنگ می‌شود و نه مذاکره خواهیم کرد، گفت: ملت ایران در سایه توجهات امام زمان(عج) قرار دارد، در صنایع دفاعی قدرتمند است و هیچ کشوری جرئت حمله به این مملکت را نخواهد داشت.

امنیت امروز؛ نشانه اقتدار و عظمت ایران اسلامی

وی امنیت امروز ایران اسلامی را نشانه اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانست و با تأکید بر این‌که خلیج فارس و تنگه‌هرمز بدون ایران امنیت نخواهد داشت و ایران می‌تواند امنیت منطقه را حفظ کند، بیان کرد: با ایثار و رشادت‌های جوانان این سرزمین دشمنان و ابرقدرت‌ها نمی‌توانند فکر تجاوز به این سرزمین را کنند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: پهپاد آمریکا سرنگون و کشتی انگلیس توقیف شد، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند؛ چراکه تکیه این ملت بر پرودگار است.

شمسی‌فر با بیان این‌که ایران اسلامی در زمینه صنایع دفاعی قدرتمند است و هیچ کشوری جرئت حمله به این مملکت را ندارد، به روز مباهله اشاره و اظهار کرد: حضرت علی(ع) به‌لحاظ علم و فضلیت و تقوا و شجاعت و در همه صفات برتر است.

وی به روز خانواده نیز اشاره کرد و با بیان این‌که بد اخلاقی و بدزبانی همسران نباید در خانه و خانواده رخ دهد و خانه باید مأمن و محل آرامش افراد خانواده باشد، یادآور شد: در آیات قرآن‌کریم آمده است که «برای شما از جنس خودتان همسرانی آفریده شد که در کنار آن‌ها آرامش یابید و میان شما علاقه، دوستی و مهر باطنی نهاد»؛ لذا همسر باید مایه آرامش و آسایش در خانواده باشد. آسایش یکدیگر را تأمین کنیم تا رضای خدا و رحمت او شامل حال ما شود.

شمسی‌فر در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: تلاش مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ضروری است؛ مسئولان توجه لازم را داشته باشند، با این اوضاع اقتصادی و تورم نیاز است توجه ویژه‌ای به بازنشستگان شود.

امام جمعه موقت خرم‌‍آباد در بخشی از خطبه‌ها ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: در آیات قرآن‌کریم آمده است که «از خدا و رسولش اطاعت کنید تا رحمت خدا شامل حال شما شود».

وی با اشاره به راه‌های جذب رحمت خدا و این‌که اهل بیت(ع) معدن رحمت پرودرگار هستند، بیان کرد: توسل به اهل بیت(ع) یکی‌ از راه‌های جذب رحمت خداوند متعال است، اگر می‌خواهیم رحمت خدا شامل حال ما شود باید متوسل به اهل بیت پیامبر(ص) شویم.

انتهای پیام

captcha