رسانه‌های خراسان‌شمالی در برابر افراد ضد توسعه استان سکوت نکنند
کد خبر: 3836893
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

رسانه‌های خراسان‌شمالی در برابر افراد ضد توسعه استان سکوت نکنند

گروه سیاسی ــ استاندار خراسان‌شمالی گفت: رسانه‌های استان می‌توانند در رفع موانع توسعه و افرادی که ضد توسعه در این منطقه هستند، سکوت نکرده و نقش‌آفرینی کنند.

رسانه‌های خراسان‌شمالی در برابر افراد ضد توسعه استان سکوت نکنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار، امروز، اول شهریور در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه باید موانع از مسیرهای ضد توسعه استان برداشته شود، اظهار کرد: آنچه انجام می‌شود بنا به مسئولیتی که داریم وظیفه است و آنچه انجام نشده بابت آن هم از مردم عذرخواهی و هم برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان در برابر افراد ضد توسعه سکوت نکنند، ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند در رفع موانع توسعه و افرادی که ضد توسعه هستند، نقش‌آفرینی کنند.

استاندار با بیان اینکه هر آنچه استان‌های دیگر دارند و خراسان‌شمالی از داشتن آن محروم است، ظلم به استان است، افزود: مردم استان بیش از من تاوان مدیران کم کار را می‌پردازند و من بیش از هر کسی بابت برخی از مدیران کم کار رنج می‌برم؛ چرا که تعلل در برخی از کارها سوهان روح من می‌شود.

وی ادامه داد: ترمز توسعه استان فقط مدیران نیستند بلکه خیلی‌ها به‌ویژه افراد ضد توسعه در این امر نقش دارند، اما برای رشد و توسعه نیز همه ما به‌ویژه رسانه‌ها مؤثر و نقش‌آفرین هستند.

استاندار افزود: دلیل ندارد سلیقه شخصی افراد را در استان اجرا کنیم و متذکر می‌شویم ما سلیقه شخصی افراد و گروه‌ها را در استان اجرا نمی‌کنیم، گروه‌هایی در استان فعالیت دارند که ضدتوسعه هستند و این افراد هر کاری و اقدامی همچون جشنواره‌ها برگزار شود، مخالفت می‌کنند و در کل این افراد ضد توسعه هستند، ما این افراد را در استان نمی‌خواهیم و جلوی این افراد می‌ایستیم.

شجاعی گفت: برخی افراد در تغییر مدیران به ما می‌گویند چرا ما در جریان نبودیم که باید به آن‌ها گفت شما در کجای این جریان قرار دارید، آیا دغدغه شما مردم است؟ تا زمانی به کسی پست نداده‌ایم بسیار از او تعریف و تمجید می‌شود اما زمانی پیشنهاد برای پستی می‌شود یک گونی نامه علیه او خواهد آمد! و وقتی فردی دیگر خارج از استان منصوب می‌شود مجدد گفته می‌شود چرا این نیروی بومی را نگذاشتید؟

وی گفت: مدیران بومی استان را صد برابر به مدیر خارج استان ترجیح می‌دهم اما گاهی برخی افراد نمی‌توانند برخی اتصالات و گعده‌های شبانه خود را فراموش کنند. مردم بیش از ما تاوان کم‌کاری برخی مدیران را داده‌اند با این وجود، این موضوع سوهان روح ما شده و البته باید بدانیم برای جابه‌جایی، نیروی کارآمدی که تغییر ایجاد کند نیاز است. باید به مدیران برنامه داد و بر اساس این برنامه آن‌ها را سنجید که به زودی این اقدام انجام می‌شود.

استاندار با اشاره به تخلف دو فرماندار پیشین، گفت: تا زمانی تخلف مدیری ثابت نشده باشد از مدیر حمایت می‌کنیم اما اگر تخلف کرده باشد به او کاری نخواهیم داشت حتی یک تلفن هم به او نمی‌زنیم، و مدیر متخلف قطعاً حمایت ما را ندارد.

وی یادآور شد: آموزش عالی استان همسو با نیاز استان باید باشد و اگر در بحث کشاورزی ادعا داریم باید درباره محصول این استان که انگور و زعفران است تلاش کرده و آموزش دهیم نه محصولی که مربوط به ما نیست. درهفته دولت امسال ۵۱۶ پروژه با اعتبار ۲۴۶ میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان‌، هشت دهم میلیون یورو اعتبار ارزی و اشتغال‌زایی چهار هزار و ۸۲۱ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

شجاعی افزود: ۴۷۵ پروژه دولتی با اعتبار ۱۱۸ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان و ۳۷ پروژه بخش خصوصی با اعتبار ۱۲۶ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: برنامه‌های هفته دولت با حضور تمام معاونان بنده در هر شهرستان و به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود تا به تشریح دستاوردهای دولت بپردازند.

انتهای پیام

captcha