38 نمایش به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافتند
کد خبر: 3836918
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

38 نمایش به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافتند

گروه فرهنگی- دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، گفت: از میان 302 نمایش داخلی و خارجی 28 اثر در بخش داخلی و 10 اثر در بخش بین‌الملل به بخش نهایی جشنواره راه یافتند.

فاتح بادپروا، دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اجرای نمایش «سولکس» از ایتالیا در بعدازظهر روز جمعه یکم شهریورماه در شهر سنندج آغاز خواهد شد.
وی افزود: در مجموع 38 اثر به بخش نهایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافته‌اند که 28 اثر در بخش داخلی و 10 اثر در بخش بین‌الملل هستند.
دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: آثار شرکت‌کننده در این دوره در بخش‌های مسابقه، آیینی سنتی، دیگر گونه‌های اجرایی، بین‌الملل، کودک و نوجوان و برگزیده جشنواره‌ها به نمایش درخواهند آمد.
وی از حضور ۱۱ کشور خارجی در این دوره از جشنواره خبر داد و بیان کرد: در این دوره از جشنواره، بخش بین‌الملل به صورت رقابتی و با حضور هفت گروه‌ خارجی و سه گروه از کشور ایران برگزار می‌شود.
بادپروا اعلام کرد: نمایش‌های «رویا» از عراق، «درها» از روسیه، «سولکس» از ایتالیا، «دلقک» از برزیل، «ساعت ۹» کار مشترک ایران و کردستان عراق، «قلب دلقک» از اکراین «وای وای» از ارمنستان، «بهار میاد» از ایران کاری از محمد برومند، «خون عروسک» از ایران، کاری از یاسر میرحمیدی و «ایستگاه» از ایران به کارگردانی آلبرت بیگجانی در بخش بین‌الملل جشنواره اجرا می‌شوند.
وی، نمایش های «بی‌پیش بی‌اجاره» به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش، «زن اینجا نمانده» به کارگردانی افشین خدری از سنندج، «دست‌های آلوده» به کارگردای سعید ذبیحی از کرمانشاه، «مبارزه» (زینب پاشا) کار مهدی صالحیار از تبریز، «هادی و هدی» از الهه پورجمشید از تهران، «یک وال برای خدا نامه نوشت» کار بهنام کاوه از آبادان، «گل پری» از سعید بادینی از زاهدان، «آدم‌های با فرهنگ» از رضا فقیهی از تهران، «محورهای مورد تایید فراخوان» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه ‌اشرفیه، «گلدی می‌خواند» کار سید علی فخرحسینی از گنبدکاووس، «اسفند یار هم آری» از حسام خلیل‌نژاد از دامغان، «سانتی‌متر» به کارگردانی سوران حسینی از مریوان و «شکس پای ویلیام» به کارگردانی سعیده عبدالهی از ایلام را نمایش‌های بخش آزاد این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد.
وی همچنین به نمایش‌های بخش آیینی سنتی جشنواره اشاره و ذکر کرد: نمایش های «باسنگ» به کارگردانی مرضیه آزادی‌خالص از هرمزگان، «شال برون» کار امیر امینی از لاهیجان، «میرنوروزی»(میرمران) به کارگردانی نامق خدایار و جلال راوند از مریوان، «باربو» به کارگردانی علیرضا اسماعیلی از سقز و «حنانی» کار نسرین اسماعیلی از تربت جام نیز در بخش آیینی سنتی این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پذیرفته شدند.
دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: «زنان کوهستان» به کارگردانی رحیم عبدالرحیم‌زاده از بوکان، «بریدگی» به کارگردانی نیما ایمان‌زاده از سنندج و «روزن» کار مشترک رها سلیمانی و سعید اسدی‌سنگابی از تهران، نمایش‌های بخش دیگرگونه‌های اجرایی این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هستند.
وی «شکارچی» از لیلا بیگوند از تهران، «شکست غول بیکاری» به کارگردانی شیرین شاهوردی از بروجرد، «آلوده نکنیم» کار هیام احمدی از اصفهان و «بازی» به کارگردانی مریم مهدی‌پور از آستانه‌اشرفیه را نمایش‌های پذیرفته شده بخش بخش کودک نوجوان چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha