نبود الگوی استاندارد آموزش؛ چالش مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3836920
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

نبود الگوی استاندارد آموزش؛ چالش مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی معراج گفت: متأسفانه الگوی واحد و استانداردی برای آموزش وجود ندارد و قرآن‌آموزان در مؤسسات مختلف، روش‌های متعددی را آموزش می‌بینند که باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود.

نبود الگوی واحد و استاندارد آموزش، چالش موسسات قرآنیامیر کریمی، مدیر مؤسسه قرآنی معراج در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، بیان کرد: این مؤسسه فعالیت تخصصی خود در تربیت حافظ و قاری قرآن را دنبال می‌کند، علاوه بر این با پرورش نوجوانان و جوانان، افراد در زمینه صوت و لحن توانمند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه سه شعبه در سطح شهر دارد، گفت: بیش از ۵۰۰ قرآن‌آموز از خدمات این مؤسسه استفاده می‌کنند و قرآن‌آموزان این مؤسسه در مسابقات دانش‌آموزان مؤسسات قرآنی موفق به کسب رتبه شدند.

فعالیت‌های قرآنی در جامعه ارزش‌گذاری نشده است

کریمی ابراز کرد: مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی بحث انگیزه است؛ متأسفانه در این حوزه ارزش‌گذاری نشده و فعالان قرآنی آینده‌ای را برای خود متصور نیستند، درحالی که مسئولان باید در بحث انگیزه‌‌دهی یک برنامه منسجم داشته باشند.

مدیر مؤسسه قرآنی معراج، اجاره‌بها را مشکل دیگر مؤسسات قرآنی برشمرد و گفت: شهریه دریافتی از قرآن‌آموزان کفاف هزینه‌ها از جمله اجاره‌بها را نمی‌دهد و این مؤسسات حامی خاصی ندارند.

وی ادامه داد: بیمه کسانی که فعالیت قرآنی دارند نیز با مشکل مواجه است و حق‌الزحمه‌ها کمتر از حق بیمه است. در بخش مالیات نیز با وجود معافیت‌های درنظر گرفته شده، ضوابط دست و پاگیری وجود دارد.

کریمی بیان کرد: شیوه‌نامه واحد و استانداردی برای آموزش‌های قرآن وجود ندارد و هر مؤسسه با شیوه خود به تربیت قرآن‌آموزان می‌پردازد و این باعث سردرگمی افراد در مؤسسات مختلف می‌شود؛ در واقع شیوه‌نامه‌ای که نتیجه داده باشد و الگوسازی شود وجود ندارد.

وی گفت: گروه تواشیح این مؤسسه متشکل از قاریان ممتاز کشور در مسابقات اوقاف جزو ۵ گروه برتر شناخته شد و از افتخارات استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha