آغاز اجراهای چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 3836927
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

آغاز اجراهای چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

گروه فرهنگی- اجراهای چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اجرای نمایش «سولکس» از کشور ایتالیا شامگاه گذشته، یکم شهریورماه در پارک استقلال سنندج آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، بلتارمو، کارگردان ایتالیایی این نمایش شامگاه گذشته، یکم شهریورماه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی فرصت بسیار خوبی برای تبادل تجربه بین بازیگران و کارگردانان سایر کشورهاست.
وی با بیان اینکه از ۲۳ سال پیش مشغول کارگردانی و بازیگری است، افزود: در نمایش «سولکس» سعی کرده‌ایم که به وسیله طنز، مردم را بخندانیم و تماشاچی را به خود جذب کنیم.
وی ضمن خرسندی از حضور در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، عنوان کرد: تاکنون در کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، اسکاتلند، فرانسه، دانمارک و کلمبیا اجرای تئاتر را داشته‌ام اما امروز استقبال پرشور مردم ایران بی‌نظیر بود.
این کارگردان ایتالیایی با اشاره به اینکه مابین تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، بیان کرد: در تئاتر خیابانی برقراری ارتباط با مردم انرژی و انگیزه بیشتری به بازیگر می‌دهد و من شخصا تئاتر خیابانی را بیشتر دوست دارم.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور هنرمندان و گروه‌های نمایشی از کشورهای هلند، مکزیک، روسیه، ایتالیا، برزیل، اکراین، ارمنستان، مشترک عراق و عمان و مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق، گرجستان و لبنان، یکم تا پنجم شهریور ماه جاری در شهر مریوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha