برگزاری طرح «گذر کودک» در همدان
کد خبر: 3836930
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

برگزاری طرح «گذر کودک» در همدان

گروه فرهنگی ــ کارشناس معاونت فرهنگی شهرداری همدان از اجرای طرح «گذر کودک» برای ششمین بار در این استان خبر داد و گفت: این طرح در کوی مدرس ویژه کودکان اجرا شد.

برگزاری طرح «گذر کودک» در همدانفاطمه پهلوانی، کارشناس معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: از دی‌ماه سال گذشته اقداماتی مبنی بر مناسب‌سازی پارک‌ها برای کودک در شهر و روستا‌های کشور از جمله همدان از سوی شهرداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح گذر کودک در همدان گفت: در این طرح پس از مناسب‌سازی پارک‌ها و امن‌سازی وسایل بازی، کودکان به بازی و تفریح در فضایی ایمن می‌پردازند.

پهلوانی بیان کرد: طرح گذر کودک برای ششمین بار همزمان با روز همدان در پارک کوی مدرس که یکی از محلات شورای اجتماعی محلات شهرداری است، اجرا شد.

وی توضیح داد: در طرح گذر کودک، در بخشی از محله در ساعات مشخصی عبور و مرور خودرو ممنوع می‌شود تا برای کودکان محیطی امن تشکیل شود.

وی با بیان اینکه طرح گذر کودک ویژه کودکان 3 تا 6 سال است، اظهار کرد: کودکان به همراه خانواده‌های خود در این گذر به بازی و تفریح می‌پردازند.

پهلوانی یادآورشد: طراحی بازی‌های ایمن، انجام برنامه‌های آموزشی برای کودکان و انواع برنامه‌های فرهنگی برای افزایش مهارت در کودکان و والدین از حاشیه‌های این طرح بود.

وی در پایان گفت: این طرح با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان، سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اجرا شد.

انتهای پیام

captcha