ورود ۴۱ هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3836932
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

ورود ۴۱ هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌و‌بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۱ هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شده و پس از اقامت کوتاه‌مدت رهسپار شهر‌های زیارتی شده‌اند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ایوب کرد، سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صبح امروز، دوم شهریور در نشست ستاد اربعین حسینی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 41 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شده و پس از اقامت کوتاه‌مدت رهسپار شهرهای زیارتی شده‌اند.

وی بیان کرد: ورود زوار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می‌دهد و پیش‌بینی ما این است که تا پایان ایام محرم و صفر بیش از 70 هزار زائر پاکستانی وارد استان شوند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه در بخش جابجایی و حمل و نقل مسافر مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: در ایام محرم و صفر سال گذشته بیش از 64 هزار نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند که جابجایی این تعداد توسط 722 دستگاه اتوبوس پاکستانی و 735 دستگاه ناوگان ایرانی صورت گرفت.

کُرد با بیان اینکه 5 نقطه جهت ارائه سوخت به اتوبوس‌های پاکستانی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: علاوه بر افزایش امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و حمام، 21 دستگاه پاسپورت‌خوان و 12 گیت ورودی جهت تسهیل در ورود زائران در نظر گرفته شده است.

مشارکت مردم در خدمت‌رسانی به زوار ضروری است

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: استان ما از نظر تخصیص اعتبارات در حوزه خدمت‌رسانی به زائران حسینی، استانی کم‌برخوردار محسوب می‌شود و از این جهت باید تمام توان خود را در استفاده از حداقل امکانات به‌کار گرفت.

وی با بیان اینکه نباید در کار خدمت‌رسانی به زوار امام حسین‌(ع) خللی ایجاد شود، گفت: باید برای تکریم هر چه بهتر زوار امام حسین(ع) تلاش کرد و هر مشکل و معضلی که وجود دارد با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم مرتفع شود.

استاندار اظهار کرد: استقبال از حجم بالای زوار اباعبدالله(ع) کار آسانی نیست که معطوف به گروه خاصی شود؛ علاوه بر دستگاه‌های مختلف، مشارکت مردم نیز در این زمینه بسیار ضروری است.

موهبتی استفاده از حسینیه‌های سطح شهرها و حتی منازل شخصی افراد، آن‌هم به‌صورت مدیریت شده برای تکریم زائران امام حسین(ع) را مناسب دانست و بر همکاری عمومی در این زمینه تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha