ارائه 10 خدمت الکترونیک به مددجویان همدانی
کد خبر: 3836935
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

ارائه 10 خدمت الکترونیک به مددجویان همدانی

گروه اجتماعی ـ مدیر کل کمیته امداد استان همدان از ارائه 10 خدمت به مددجویان همدانی به صورت الکترونیک خبر داد و گفت: این خدمات شامل تعمیرات و بازسازی مسکن، پوشش خدمات دانش‌آموزی و دانشجویی، جهیزیه نوعروسان، خدمات نظام‌وظیفه و تسهیلات بازگشت به روستا و ... است.

ارائه 10 خدمت الکترونیکی به مددجویان همدانیبه گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، پیمان ترکمانه، مدیر کل کمیته امداد استان همدان در خصوص پذیرش الکترونیک خدمات، در جهت تحقق حکم 71 از احکام اجرایی برنامه پنج‌ساله ششم، با توجه به اتمام دوره آزمایشی اجرای درگاه درخواست اینترنتی و فراهم شدن شرایط اجرای کشوری، گفت: 10 خدمت با همکاری حوزه حمایت و سلامت خانواده و دفتر فناوری اطلاعات به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.
ترکمانه گفت: خدمات ارائه‌شده به‌صورت الکترونیک شامل تعمیرات و بازسازی مسکن، انشعابات، تسهیلات شهرداری، پوشش خدمات دانش‌آموزی، پوشش خدمات دانشجویی، جهیزیه نوعروسان، جهیزیه ازدواج مجدد بانوان، کمک‌هزینه پسران، خدمات نظام‌وظیفه و تسهیلات بازگشت به روستا است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این روش مددجویان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، گوشی همراه و یا دفاتر خدمات اینترنتی و درج کد ملی و شماره شناسنامه خود وارد سامانه شده و اقدام به ثبت و ارسال درخواست خود نمایند، بیان کرد: مددجویان قادر به انتخاب و ثبت خدماتی از 10 خدمت اعلام‌شده هستند که شرایط استفاده از آن خدمات توسط سیستم و به‌صورت هوشمند احرازشده باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان بابیان این مطلب که این خدمات فعال و قابل انتخاب بوده و خدماتی که هر مددجو شرایط درخواست آن را نداشته باشد غیرفعال نمایش داده خواهد شد، گفت: کنترل‌های مربوط به ثبت درخواست هر خدمت در صفحه اول سایت با قرار گرفتن بر روی هر درخواست قابل رؤیت است.
ترکمانه گفت: پس از ثبت درخواست توسط مددجو حداکثر بعد از یک ساعت درخواست‌های ثبت‌شده به‌صورت هوشمند به کارپوشه درخواست‌های ارسال نشده مددکار مربوط در سیستم جامع خدمات حمایتی منتقل می‌شود.
وی بابیان اینکه ارائه درخواست به‌صورت الکترونیک موجب استفاده بهینه از ظرفیت ایجادشده، کاهش مراجعات حضوری و افزایش سرعت در خدمت‌رسانی می‌شود، ادامه داد: به‌روزرسانی دقیق پرسشنامه منطبق با شرایط واقعی خانوار، تعیین وضعیت تأهل به‌صورت صحیح، تاریخ تولد و شماره شناسنامه صحیح برای مددجویانی که از قبل و بدون استعلام از ثبت‌احوال ثبت‌نام‌شده‌اند، تعلیق و یا فعال بودن مددجو تماماً مواردی است که در کنترل‌های درگاه برای احراز شرایط ثبت درخواست توسط مددجو بسیار حائز اهمیت است.
مدیر کل کمیته امداد استان همدان در ادامه گفت: برای مثال، وضعیت تملک مسکن برای ثبت درخواست انشعابات، تسهیلات شهرداری، وضعیت تأهل برای ثبت جهیزیه نوعروسان و تاریخ تولد برای ثبت پوشش دانش‌آموزی و دانشجویی بسیار مهم است.
انتهای پیام

captcha